لوگو دانا پرداز
49258000 - 021

راه های ساده جلب اعتماد مشتری که باید بدانید!

راه های ساده جلب اعتماد مشتری

امروزه کلید موفقیت برای هر کسب و کاری ایجاد روابط طولانی مدت با مشتریان هستش. اولین قدم برای انجام این کار، بهبود اعتماد مشتریان هستش. اگر می‌خواین مشتریان جدیدی رو جذب کنین و نرخ حفظ مشتری شرکتتون رو افزایش بدین، می‌تونین روی جلب اعتماد مشتری تمرکز کنین.

در این مقاله توضیح می‌دیم که اعتماد مشتری چیه و چرا اهمیت داره. در ادامه به چند راهکار نسبتا ساده اما بسیار موثر اشاره می‌کنیم که می‌تونین در استراتژی‌های مربوط به ارتباط با مشتریانتون از اونها بهره ببرین.

 

اعتماد مشتری چیست؟

 

اعتماد مشتری چیست؟

 

قبل از اینکه در مورد اهمیت جلب اعتماد مشتری توضیح بدیم، اول باید ببینیم که اعتماد مشتری یعنی چه؟ به بیان ساده، اعتماد مشتری یعنی انتظارات مشتریان با وعده‌های شرکت مطابقت داشته باشه. اگر محصول یا خدمات مطابق با وعده‌های شرکت ارائه بشه، مشتریان هم به شرکت اعتماد می‌کنن.

اما آیا اعتماد مشتری به همین سادگی ایجاد می‌شه؟ نه واقعا! چالشی که در جلب اعتماد مشتری وجود داره اینه که شما نمی‌تونین مشتریانتون رو مجبور کنین تا تصور کنن شرکت شما قابل اعتماد هستش. در عوض، باید با دقت و با کمک استراتژی‌های بازاریابی و ارتباطی مناسب، اعتماد رو تقویت کنین و یادتون باشه که هر کدوم از تعاملاتی که با مشتریانتون دارین، فرصتی برای موفقیت محسوب می‌شه.

 

با نرم افزار CRM دانا، مطابق با استاندارد های سال 2024 بفروشید.

 

چرا جلب اعتماد مشتری مهم است؟

جلب اعتماد مشتری یک فرایند مشتری محور هستش که می‌تونه از خیلی جهات برای شرکت شما مفید باشه. اعتماد مشتری می‌تونه به شرکت شما کمک کنه تا مشتریان وفادار رو جذب و حفظ کنین. حفظ مشتری می‌تونه به طور مستقیم روی موفقیت یک شرکت تاثیر بگذاره، چون حفظ مشتریان می‌تونه به فروش بیشتر منجر بشه.

با جلب اعتماد مشتری، می‌تونین مشتریان وفادار رو به سفیران برند خودتون تبدیل کنین. ابنطوری شرکت شما می‌تونه پایگاه مشتری خودش رو گسترش بده و شهرت بیشتری رو در بازار یا صنعت به دست بیاره.

این یک واقعیته که ما در دنیایی مشتری محور زندگی می‌کنیم. در حال حاضر مشتریان این قدرت رو دارن تا فقط با نوشتن یک بازخورد یا بررسی منفی در حساب‌های شخصی خودشون در شبکه‌های اجتماعی کسب و کار شما رو تحت تاثیر قرار بدن و حتی نابود کنن! به همین دلیل، جلب اعتماد مشتریان برای بقای یک کسب و کار ضروری محسوب می‌شه. اینطوری می‌تونین مشتریان جدیدی رو جذب کنین و مشتریان وفادارتون رو برای مدت زمان طولانی‌تری حفظ کنین.

یادتون باشه که نرخ حفظ مشتری بالا به نوبه خودش می‌تونه به نرخ تبدیل بالاتر، افزایش فروش و معاملات موفق‌تر منجر بشه. علاوه بر این، وقتی که مشتریان به برند شما اعتماد می‌کنن، می‌تونن خیلی راحت به سفیران برند تبدیل بشن که اساسا بازاریاب‌های رایگان برند شما هستن که با لحنی مثبت و مشتاق در مورد شما صحبت می‌کنن و حتی باعث جذب مشتریان وفادار دیگه می‌شن.

 

چطور اعتماد و وفاداری را در مشتری ایجاد کنیم؟

 

چطور اعتماد و وفاداری را در مشتری ایجاد کنیم؟

 

برای جلب اعتماد مشتریان روش‌های زیادی وجود داره که هر کسب و کار با توجه به محصولات و محصولات، جامعه هدف و ارزش‌هایی که داره می‌تونه از اونها برای جلب اعتماد مشتری استفاده کنه. در ادامه به چند مورد از روش‌های رایج و کلی که تقریبا تمام کسب و کارها می‌تونن از مزایای اونها بهره‌مند بشن اشاره می‌کنیم.

 

1. انتشار نظرات مشتریان و تستیمونیال‌ها

به گزارش BigCommerce، حدود 72 درصد از مصرف‌کنندگان می‌گن که نظرات و تجربیات مثبت باعث می‌شه اونها به یک برند بیشتر اعتماد کنن و 88 درصد از اونها به بررسی‌های آنلاین اعتماد می‌کنن و اونها رو به عنوان توصیه‌های شخصی در نظر می‌گیرن.

شهرت برای هر شرکتی فوق‌العاده مهمه. وقتی طرفداران مشتاق برند شما در خصوص محصولات یا خدمات شما بررسی‌‌ها یا نظرات مثبت رو منتشر می‌کنن، شهرت برند شما افزایش پیدا می‌کنه. مصرف‌کنندگان تقریبا همیشه به مصرف‌کننده‌های دیگه محصول یا خدمات بیشتر از ادعاهای شرکت اعتماد می‌کنن.

نظرات مشتریان و تستیمونیال‌ها خیلی سریع نشون می‌دن که محصول یا خدمات شما در شرایط واقعی چقدر ارزشمند هستش. به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه تجارت الکترونیک دارین، مشتریانتون رو تشویق کنین تا نظراتشون رو بنویسن و اون نظرات رو به صفحات محصول اضافه کنن.

اگر یک تجارت مبتنی بر خدمات دارین، از مشتریان فعلی و گذشته خودتون بپرسین که آیا حاضرن تجربیات خودشون رو با شرکت شما به اشتراک بگذارن؟ بعدا می‌تونین بخشی از تجربیات اونها رو در یک صفحه تستیمونیال یا رضایت مشتری در معرض نمایش بگذارین.

 

2. شفاف بودن با مشتریان

حفظ مشتری می‌تونه چالش‌برانگیز باشه، چون به هر حال مشتریان شما به گزینه‌های متعدد دیگه‌ای هم دسترسی دارن. اگر مشکلی در محصول یا خدمات شما به وجود بیاد، اونها این قدرت رو دارن که با برندهای دیگه‌ای معامله کنن. می‌تونین با محافظت از وفاداری مشتری، نرخ حفظ مشتری رو به حداکثر برسونین و شفاف‌سازی یکی از قوی‌ترین راه‌ها برای ایجاد مشتری وفادار محسوب می‌شه.

خیلی مهمه که تا حد

امکان در مورد اون چیزی که باید ارائه بدین صراحت داشته باشین و از همون اول انتظارات مشتری رو به طور دقیق ایجاد کنین. اساسا هر مشتری باید قبل از امضای قرارداد یا ثبت سفارش بدونه که باید چه انتظاری داشته باشه. اگرچه به اشتراک‌گذاری بعضی از اطلاعات ممکنه یک یا دو سرنخ رو از تبدیل شدن منصرف کنه، اما این کار در بلندمدت به نفع کسب و کار شماست.

 

3. درخواست بازخورد

بازخورد مشتریان برای هدایت کسب و کارها در تصمیم‌گیری و تاثیرگذاری روی اعمال نوآوری‌ها و تغییرات در محصولات یا خدمات ضروری هستش. بازخوردها همچنین به اندازه‌گیری رضایت مشتری در بین مشتریان فعلی کمک می‌کنه و نتایج مطلوبی رو به ارمغان میاره. اگر تعیین نکنین که مشتریانتون در مورد محصول یا خدمات شما چه فکری می‌کنن، پیش‌بینی موفقیت بلندمدت کسب و کارتون خیلی سخت می‌شه.

نظرات مشتریان در مورد برند شما به عنوان اطلاعات مفیدی هستش که می‌تونین از اونها در جهت تنظیم کسب و کار خودتون برای مطابقت هر چه بیشتر با نیازهای مشتریان بهره ببرین. مشتریان انتظار دارن برندهای اونها به نظرات و نیازهایی که دارن اهمیت بدن. بهترین را برای نشون دادن این موضوع اینه که به طور منظم بازخورد و ورودی بخواین. نظرسنجی‌های بازخورد مشتری رو به صورت دوره‌ای ارسال کنین و از مشتریانتون بخواین نظرات خودشون رو به اشتراک بگذارن.

آیا محصولات و خدمات شما انتظارات اونها رو برآورده کرده؟ آیا اونها می‌تونن در صورت داشتن سوال، پشتیبانی مورد نیازشون رو دریافت کنن؟ آیا اونها از تجربه کلی خودشون با شرکت شما رضایت دارن؟

مهم‌تر از همه اینه که نظرسنجی‌های شما باید شامل حوزه‌ای باشه که مشتریان بتونن برای بخش‌هایی که می‌تونه بهبود داشته باشه، پیشنهاداتی رو ارائه بدن. بعد از اون، همزمان با مرور پاسخ‌ها، می‌تونین فرصت‌های بهبود رو شناسایی کنین. وقتی از بازخورد برای ایجاد تغییرات اساسی استفاده می‌کنین، نه تنها به مشتریان خودتون نشون می‌دین که برای نظرات اونها ارزش قائل هستید، بلکه می‌تونین تنظیماتی رو انجام بدین که روی کل پایگاه مشتری شما تاثیر مثبتی می‌گذاره.

 

با نرم افزار پشتیبانی مشتریان دانا دسک، مشتریان خود را به طرفداران کسب و کارتان تبدیل کنید

 

4. ایجاد یک برنامه وفاداری

درصد قابل توجهی از مشتریان معمولا ترجیح می‌دن برندهایی رو انتخاب کنن که به نوعی به مشتریان وفادار خودشون پاداش می‌دن. برنامه‌های وفاداری مشتری باعث افزایش فروش و افزایش ارزش طول عمر مشتری می‌شن. در ابتدایی‌ترین سطح، این کار از طریق ارائه مشوق‌ها انجام می‌شه. یک برنامه وفاداری به کسب و کارها کمک می‌کنه تا از طریق رفتار تکرار و پاداش، نوعی تعهد عاطفی رو ایجاد کنن. با این حال، اگر بتونین یک رویکرد نوآورانه رو برای پیشنهادات ارائه شده در پیش بگیرین می‌تونین تاثیرگذاری بیشتری رو تجربه کنین.

مثلا ارائه پروموشن‌های شخص ثالث (بلیط سینما، خدمات زیبا، کوپن‌های قابل استفاده در سایر خرده‌فروشی‌ها) می‌تونه نشون دهنده این باشه که شما مشتری و سبک زندگی او رو درک می‌کنین. این رویکرد باعث می‌شه تا مشتریان از نظر احساسی به برند شما متصل بشن. هر چقدر بتونین این موارد رو با شخصی‌سازی ترکیب کنین، تاثیر بهتر و برجسته‌تر هستش.

 

5. کمک به مشتریان در حل مشکلات

یک راه مهم دیگه که می‌تونین از اون برای جلب اعتماد مشتری استفاده کنین، اینه که به مشتریانتون کمک کنین تا از طریق خدمات مشتریان عالی، خیلی سریع و بی‌دردسر مشکلات خودشون رو حل کنن. اگر مشتری با محصول یا خدمات شما مشکلی داره، مطمئن بشین که چالش‌های مشتری رو حل کنین. سعی کنین مشکلات اونها رو سریع حل کنین و همدلی و مهربانی رو در عمل نشون بدین.

یک خدمات مشتری عالی معمولا موارد زیر رو شامل می‌شه:

  • چندین کانال برای ارتباط مشتریان با نمایندگان خدمات مشتری
  • پاسخ‌های سریع و هماهنگ از نمایندگان خدمات مشتری
  • راه‌حل‌های منحصربه‌فرد برای مشکلات فردی
  • نگرش‌های مهربانانه و همدلانه نمایندگان خدمات مشتری رو تشکیل می‌ده

یک تجربه عالی از خدمات مشتری می‌تونه اعتماد مشتری رو تقویت کنه و باعث بشه مشتریان در آینده به طور مثبتی با شرکت شما ارتباط برقرار کنن.

 

6. شناخت کافی از مخاطبان هدف

تحقیقات بازار در گذشته‌ای نه چندان دور به عنوان یک کار اضافی و حتی دروغین قلمداد می‌شد! اما در عصری که مصرف‌کنندگان به جای تجربه یک رویکرد یکسان و همیشگی به دنبال تجربیات شخصی‌تر هستن، تحقیقات بازار از هر زمان دیگه‌ای اهمیت بیشتری داره.

انجام تحقیقات کامل در مورد نیازهای مشتریان، مسائل مشترکی که بین گروه‌های مشتری وجود داره و نقاط رنج اونها به شما کمک می‌کنه تا راه‌حل‌ها و پیام‌های متناسبی رو ایجاد کنین که کاملا با اونها همسویی داره.

اگر بتونین درک عمیقی از نیازهای مشتریانتون رو نشون بدین و خدماتی رو ارائه بدین که نه فقط مشکلات اونها رو حل می‌کنه، بلکه دارای ارزش افزوده‌ هستش، مشتریان شما به احتمال زیاد به شما اعتماد می‌کنن.

 

7. معرفی عوامل پشت صحنه

زمان محدوده و تعداد خیلی محدودی از کسب و کارها این امکان رو دارن تا به صورت حضوری با مشتریان خودشون ملاقات داشته باشن. اما همه کسب و کارها می‌تونن یک صفحه تحت عنوان «با تیم ما آشنا بشین» رو در سایت خودشون ایجاد کنن. اینکه نشون بدین چه افرادی در پشت صحنه دارن هماهنگی‌ها رو انجام می‌دن و یا در تولید محصولات و خدمات نقش دارن می‌تونه کمک کنه تا مشتریان شما احساس نزدیکی بیشتری داشته باشن.

در واقع این کار یکی از روش‌های خوب برای ارائه حس همدلی محسوب می‌شود. برای مثال، فروشگاه آنلاین Etsy یک جامعه عالی برای سازندگان صنایع دستی و هنرمندان هستش. Etsy یک صفحه از سایت رو به تیم خودش اختصاص داده تا همه مشتریان و بازدیدکنندگان ببینین عوامل انسانی در پشت خدماتی که Etsy ارائه می‌ده، چه کسانی هستن.

این کار باعث می‌شه تا مشتریان این احساس رو داشته باشن که با افرادی واقعی سروکار دارن که علاقه زیادی به صنایع دستی دارن. بنابراین، تا جایی که امکانش هست با مشتریان خودتون به شیوه‌ای انسانی و معنادار تعامل داشته باشین تا رابطه اونها با برند شما تقویت بشه.

 

8. ارائه خدمات استثنایی به مشتریان

می‌تونیم بگیم 100 درصد از تماس‌های مشتری، فرصتی عالی برای اینه که توجه اونها رو جلب کنین. خدمات مشتری که شرکت شما ارائه می‌ده می‌تونه تاثیر عمده‌ای روی اعتماد و وفاداری مشتری داشته باشه. این موضوع باعث می‌شه تا استخدام کارکنان پشتیبانی متخصصی که با استانداردهای بالا آموزش دیدن، حیاتی باشه.

اونها نه تنها به یک چارچوب ثابت برای حل مشکلات رایج مشتریان نیاز دارن، بلکه باید آزادی عمل کافی رو هم داشته باشن تا هر مشکل مشتری رو به صورت فردی و با توجه به شرایط بررسی کنن.

به هر حال، هدف کلی اینه که یک تجربه کارآمد، حرفه‌ای و شخصی‌سازی‌ شده رو برای مشتریان فراهم کنین. اگر اونها احساس کنن که تیم شما فراتر از انتظار عمل کرده، به احتمال زیاد برند شما رو به دوستان و خانواده خودشون هم توصیه می‌کنن.

 

9. در دسترس بودن در کانال‌های مناسب

ارائه خدمات فوری به مشتری، پایه و اساس ارائه یک تجربه عالی برای مشتری و ایجاد روابط بلندمدت محسوب می‌شه. این خدمات رو می‌تونین از طریق تلفن، چت زنده سایت و رسانه‌های اجتماعی ارائه بدین.

جالبه بدونین که 75 درصد از مشتریان بدون توجه به نحوه تعامل اونها با یک شرکت (از طریق رسانه‌های اجتماعی، حضوری، تلفنی و غیره)، انتظار دارن یک پشتیبانی یکپارچه و همسو رو تجربه کنن.

اونها انتظار دارن خیلی سریع به سوالاتشون پاسخ داده بشه و مشکلاتی که دارن تجربه می‌کنن با حداقل تلاش حل بشن. اما به احتمال زیاد همیشه به منشی تلفنی نیاز هست تا تماس‌گیرندگان بتونن پیام صوتی بگذارن. به هر حال، کسب و کارها باید بهترین تلاش خودشون رو برای حل سوالات مشتریان در اولین نقطه تماس اونها به کار بگیرن.

همچنین بسته به صنعت، اندازه کسب و کار و ترجیحات مشتری، شرکت‌ها باید کانال‌هایی رو برای تمرکز روی اونها انتخاب کنن. اونها باید تعادل خوبی رو بین کانال‌های مختلف (پاسخگویی تلفنی خودکار، تماس تلفنی و غیره) برقرار کنن. مهم‌تر از همه اینه که تمام اطلاعاتی که از این کانال‌ها وارد می‌شه باید در یک نمای همه‌کاناله توسط عوامل پشتیبانی دیده بشه. بنابراین، رفت و آمدهای غیرضروری بین نمایندگان و مشتریان به حداقل می‌رسه.

 

10. اولویت دادن به مشتریان

توانایی شما برای جلب اعتماد مشتری در واقع به توانایی شما در برآورده کردن خواسته‌های مشتریان بستگی داره. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، ایجاد یک فرهنگ مشتری محور در سطح کل شرکت هستش. در بعضی از شرکت‌ها، تنها افرادی که روی نیازهای مشتری تمرکز می‌کنن، کارمندان خدمات مشتری و پشتیبانی هستن. واضح هستش که این شرایط ایده‌آل محسوب نمی‌شه.

در عوض، سعی کنین همه کارمندان خودتون رو تشویق کنین تا در مورد مشتریان شما و اینکه چطور می‌تونن در نقش فعلی خودشون روی اونها تاثیر مثبتی داشته باشن فکر کنن. این تمرکز باعث می‌شه اعتمادسازی خیلی ساده‌تر بشه، چون وقتی که محصولات و خدمات شما نشون می‌دن که روی رفع نیازهای مشتری تاکید دارین، متقاعد کردن مخاطبان به اینکه شما به اونها اهمیت می‌دین کار سختی نیست.

 

انتخاب یک نرم افزار CRM خوب از هر تصمیمی مهم تره، درنگ نکنید!

 

11. پرورش روابط

ایجاد روابط با مشتری خیلی مهم و تاثیرگذار هستش، چون باعث افزایش فروش، کاهش فرسایش مشتری، ارائه بازاریابی ارزشمند و افزایش روحیه کارمندان می‌شه. وقتی که با مشتریان خودتون یک رابطه بلندمدت رو ایجاد می‌کنین، می‌تونین به انواع نتایج مثبت دست پیدا کنین. مشتری این موضوع رو متوجه می‌شه که فقط یک گزینه برای کسب درآمد شرکت نیست.

ممکنه این استراتژی گرون به نظر برسه، اما به احتمال زیاد به دلیل روابط واقعی و احساسی که با مشتریان خودتون ایجاد می‌کنین، تمام هزینه‌ها جبران می‌شه. وقتی مشتریان خودتون رو بشناسین، می‌تونین تصمیمات تجاری منطقی بگیرین و روابط خودتون رو با اونها تقویت کنین. مهم نیست از فناوری پیچیده‌ای برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنین یا نه، مهم اینه که واقعا بپذیرین مشتریان شما انسان هستن و از شناخته شدن، شنیده شدن و درک شدن قدردانی می‌کنن.

 

12. پاک نکردن بازخوردهای منفی

خیلی خوبه که بدونین مشتریان راضی تجربیات مثبت خودشون رو با حدود 11 نفر به اشتراک می‌گذارن، این در حالیه که مشتریان ناراضی تجربیات منفی خودشون رو به 15 نفر انتقال می‌دن! به همین دلیل، خیلی مهمه که با کسانی که از انجام معامله با برند شما تجربه‌ای عالی داشتن تماس بگیرین نظرشون رو جویا بشین.

اما به عنوان یک کسب و کار، طبیعی هستش که شما نتونین رضایت کامل همه مشتریان خودتون رو جلب کنین. به هر حال بازخوردهای منفی وجود دارن اما نکته مهم اینه که نباید اونها رو حذف کنین یا نادیده بگیرین. در واقع، بازخوردهای منفی می‌تونن برای جلب اعتماد مشتری به شما کمک کنن. با رسیدگی به این بازخوردها شما نشون می‌دین که به مشتریانتون اهمیت می‌دین و تمام تلاشتون رو می‌کنین تا دغدغه‌های اونها رو برطرف کنین.

علاوه بر این، وقتی همیشه نظرات و بررسی‌های مثبت ثبت شده باشه نشون می‌ده که شما همه چیز رو فیلتر می‌کنین یا حتی از نظرات مثبت جعلی استفاده می‌کنین. این موضوع به راحتی می‌تونه اعتبار و شهرت برند شما رو حتی بین مشتریان وفادار تحت تاثیر قرار بده.

 

13. پذیرش مسئولیت مشکلات

وقتی مالکیت یا مسئولیت یک مشکل رو می‌پذیرین به این معنی نیست که قراره سرزنش بشین یا خودتون شخصا مشکل رو حل کنین. با این کار شما دارین نشون می‌شین که کاملا مسئولیت‌پذیر هستین و می‌خواین مطمئن بشین که مشکل مشتری رفع می‌شه.

در مرحله بعدی، کسب و کارها باید یاد بگیرن که در پشت پرده چه اتفاقی میفته، قبل از اینکه کم و کاستی‌ها یا عملکرد نامناسب بخشی به یک مشکل تبدیل بشه و مشتریانشون از تعاملات بیشتر دلسرد بشن. گاهی اوقات شنیدن مستقیم مشکلات از زبان مشتری می‌تونه به تیم‌های موفقیت مشتری کمک کنه تا درک بهتری پیدا کنن.

در نهایت، آموزش عوامل برای مدیریت انتظارات مشتریان و ارائه تضمین‌های به موقع نقش قابل توجهی داره. شما باید مطمئن بشین که مشتریان شما تجربه‌ای مثبت رو به صورت مستمر دریافت می‌کنن و به طور سازنده به عوامل خدمات مشتری خودتون یادآوری کنین که چه بخش‌هایی نیاز به بهبود داره.

 

14. اشتراک‌گذاری دانش

به عنوان کسب و کاری که مدتی هستش در این صنعت مشغول فعالیت هستین، طبیعتا دانش خوبی رو به دست آوردین. حالا می‌تونین این دانش رو با مشتریان خودتون هم به اشتراک بگذارین. اما چطور می‌تونین با دانش خودتون اعتماد مشتری رو به دست بیارین؟ کافیه نکات مفید و بینش‌های مهم صنعت خودتون رو در مورد اینکه مشتریان چطور از محصولات و خدمات شرکت شما بیشترین بهره رو ببرن ایجاد کنین و به اشتراک بگذارین.

البته شما لزوما نباید زمان زیادی رو به انجام این کار اختصاص بدین، اما اشتراک‌گذاری دانش یکی از راه‌های موثر برای اینه که ارزش افزوده رو برای مشتریانتون به ارمغان بیارین. مشتریان شما مطمئن از ابتکار شما قدردانی می‌کنن و با شرکت شما به عنوان یک شرکت معتبر و ممتاز در صنعت برخوردر می‌کنن.

 

دانا دسک، راهکاری شگفت انگیز برای ایجاد یک تجربه عالی برای مشتریان!

 

جمع‌بندی

به ‌طور خلاصه، اعتماد مثل چسبی هستش که مشتریان رو به برند شما متصل می‌کنه. اون دسته از شرکت‌هایی که برای جلب اعتماد مشتریان خود راه‌های موثری رو پیدا کردن، می‌تونن یک رابطه دائمی با مشتری رو پرورش بدن و هزاران طرفدار برند رو به دست بیارن.

جلب اعتماد مشتری به سطح مناسبی از هوش هیجانی نیاز داره. درست مثل اعتماد در هر رابطه دیگه‌ای، اعتماد مشتری هم باید به دست بیاد و از اون محافظت بشه. برای اینکه اعتماد بین مشتری و برند رو توسعه بدین و اون رو حفظ کنین باید حداکثر تلاشتون رو به کار ببرین. یک کسب و کار باید به طور مداوم در دسترس پایگاه مشتری خودش باشه و فراتر از انتظارات عمل کنه.

شما می‌تونین در مورد محصولات یا خدمات عالی خودتون صحبت کنین، اما جلب اعتماد مشتری به این معنی هستش که قبل از اینکه به فروش فکر کنین، مشتریانتون رو همراهی می‌کنین. در واقع شما محصولات، خدمات و تجربیات استثنایی که از قبل وعده دادین و متناسب با نیاز مشتریانتون هستش رو واقعا ارائه می‌دین. یادتون باشه، مردم در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگه‌ای به گزینه‌های متنوع دسترسی دارن و به دقت عملکرد برندها رو ارزیابی می‌کنن.

بنابراین، منتظر نمونین تا اعتبار برند شما آسیب ببینه تا جلب اعتماد مشتری رو شروع کنین! به محض اینکه خریداران به شما مراجعه کردن، سعی کنین اونها رو درک کنین و به پرورش این روابط در طول چرخه عمر مشتری ادامه بدین. برای انجام این کار می‌تونین از راهکارهایی که در این مقاله به اونها اشاره شد کمک بگیرین.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا