49258000 - 021

power BI چیست؟ ادغام power BI با نرم افزار CRM

power BI چیست؟ ادغام power BI با نرم افزار CRM

در عصر دیجیتال و داده محور امروز جهان، کسب و کارها به دنبال این هستن که قدرت داده‌هاشون رو بالا ببرن تا بتونن به رشد خودشون ادامه بدن و تصمیمات درستی رو اتخاذ کنن.

یکی از بهترین تصمیماتی که این کسب و کارها می‌تونن بگیرن ادغام نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) با ابزارهای هوش تجاری مثل Power BI هستش. به کمک این سرویسِ تجزیه و تحلیل تجاری، سازمان‌ها می‌تونن اطلاعات و بینش‌های ارزشمندی رو از داده‌های خودشون به دست بیارن.

Power BI یک ابزار تجسم داده و پلتفرم تجزیه و تحلیل کاربردی هستش که تحلیلگران کسب و کار و متخصص‌ها از اون استفاده می‌کنن تا علاوه بر تحلیل داده‌ها، برای اون دسته از افرادی که دانش داده تخصصی هم ندارن، به راحتی قابلی دسترس باشه.

در این مقاله با power BI و ارتباطی که با نرم افزار CRM داره آشنا می‌شیم و سعی می‌کنیم از مزایای اون در رشد کسب و کارها صحبت کنیم.

 

با نرم افزار CRM دانا، مطابق با استاندارد های سال 2024 بفروشید.

 

آشنایی با نرم افزار CRM

پیش از اینکه بخوایم با مفهوم Power BI و کاربردهای اون آشنا بشیم، بهتره نگاه مختصری به CRM و نقشی که در سازمان داره داشته باشیم و بدونیم نرم افزار CRM چیست. مدیریت ارتباط با مشتریان یا CRM نرم افزاری هستش که تموم تعاملات سازمان با مشتری‌های فعلی و بالقوه رو مدیریت می‌کنه. هدف اون هم بهبود روابط برای رشد هر چه بیشتر سازمان هستش. شرکت‌ها به کمک نرم افزار CRM می‌تونن ارتباط خودشون رو با مشتری‌ها حفظ کنن، انجام فرآیندها رو آسون‌تر و سود رو بیش از قبل افزایش بدن.

شما از هر کانالی با مشتری‌هاتون هر گونه تعاملی برقرار کرده باشین، همه این اطلاعات و داده‌ها رو می‌تونین به صورت یکپارچه مشاهده کنین و عملکرد تیم فروش، بازاریابی و پشتیبانی رو ارتقا بدین. اما CRM چه ارتباطی با Power BI داره؟ ادغام این دو چه مزایایی رو برای شرکت به دنبال خواهد داشت؟

 

نرم افزار power bi چیست؟

نرم افزار Power BI یک ابزار تجزیه و تحلیل تجاری و پلتفرم تجسم داده هستش که معمولا کسب و کارها به عنوان یک سرویس هوش تجاری و برای مدیریت اطلاعات ازش استفاده می‌کنن. این ابزار رو شرکت مایکروسافت ارائه داده و پاور بی آی یک سری سیستم و نرم افزار و رابط‌ها هستن که به شما کمک می‌کنن بتونین داده‌ها رو از منبع‌های مختلف به بینش عملی تبدیل کنین و داده‌های تجاری رو در عمل به کار ببرین.

فرقی نداره سطح تخصص شما در دانش داده چه قدر هستش، سیستم Power BI طوری طراحی شده که همه تحلیگران بتونن از اون استفاده کنن. داشبورد پاور بی آی قابلیت گزارش سازی و تجسم داده در مدل‌های مختلف داره؛ از گراف‌ها گرفته تا نقشه، جدول و نمودار نقطه ای رو ارائه می‌ده. در این بین هم بینش هوش مصنوعی (AI Insights) پاور بی آی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنه تا بینش‌های دیتاست برای کاربران رو پیدا کنه.

Power BI از چندین برنامه مرتبط و مهم تشکیل شده:

  • Power BI Desktop: به کمک تجزیه و تحلیل مصور گزارش‌های تعاملی ایجاد می‌کنه.
  • Power BI Pro: گزارشات تعاملی در سراسر سازمان شما مورد بررسی قرار می‌گیره.
  • Power BI Premium: این ابزار رو می‌تونید با دیگر ابزارهای سازمان به ویژه محصولات مایروسافت یکپارچه کنید.
  • Power BI Mobile: از هر دستگاهی که بخواید می‌تونید به داده‌های هوش تجاری دسترسی پیدا کنید.
  • Power BI Embedded: می‌توانید گزارش‌های Power BI، داشبورد و عناصر تجسم دیگر رو مستقیم در برنامه‌ها یا وب سایت خودتون اعمال کنید.
  • Power BI Report Server: راهکار درون سازمانی در Premium را می‌تونین به فضای ابری انتقال بدید.

برخی از این برنامه‌ها رایگان هستن و می‌تونین بدون هزینه استفاده کنید و بعضی از اون‌ها هم برای ارائه تجزیه و تحلیل بهتر، هزینه ای رو دریافت می‌کنن.

Power BI بخشی از Power Platform مایروسافت هستش که در اون می‌تونین Power Apps، Power Pages، Power automate و Power Virtual Agents رو ببینید. این برنامه‌ها فناوری “کد کم” رو دنبال می‌کنن و به کسب و کارها این امکان رو می‌دن تا راحت‌تر داده‌ها رو تجزیه و تحلیل و تجسم بکنن، راهکار کسب و کار رو طراحی و اجرا کنن، فرآیندهای مختلف رو اتوماسیون کنن و چت بات‌های بدون نیاز به کد ایجاد بکنن.

 

ویژگی‌های نرم افزار power BI

 

ویژگی‌های نرم افزار power BI

 

ویژگی‌های نرم افزار power BI

شما می‌تونید از ویژگی‌های منحصر به فردی که نرم افزار power BI داره، تجزیه و تجلیل داده‌های پیشرفته‌تری رو هم داشته باشن.

 

+ پیشگویی

مدل پیشگویی در پاور بی آی از داده‌های پیشین در CRM برای پیش گویی روندها، رفتارها و نتایج آینده استفاده می‌کنه. با اعمال الگوریتم پیشگویی در دیتابیس‌های سی آر ام، کسب و کارتون می‌تونه ترجیحات مشتری‌ها، الگوهای خرید و احتمال ریزش رو بهتر و زودتر پیدا کنه.

شما با ادغام مدل پیشگویی با داده‌های CRM خودتون می‌تونین فرصت‌های طلایی و ریسک‌های احتمالی رو سریع شناسایی کنید. از پیش بینی ارزش طول عمر مشتری تا پیش بینی فروش! این قابلیت سازمان‌ها رو قادر می‌سازه تا تصمیمات داده محور بگیرن، استراتژی‌های بازاریابی تدارک ببینن و تجربه مشتری‌هاشون رو بهبود ببخشن. این‌ها همه در نهایت باعث افزایش درآمد و بالا رفتن نرخ تبدیل مشتری‌ می‌شه.

 

+ تقسیم بندی مشتری

تجزیه و تحلیل دسته بندی مشتری‌ها در Power BI به این صورت هستش که داده‌های CRM بر اساس ویژگی‌ها یا رفتارهای مشخص به گروه‌های مختلف تقسیم بندی می‌شن. وقتی سازمان مشتری‌ها رو بخش بندی کنه، می‌تونه از هر پرسونا، ترجیحات و نیازها، اطلاعات مفیدی به دست بیاره.

وقتی از تقسیم بندی مشتری در داده‌های CRM استفاده کنید، در واقع کسب و کارتون می‌تونه کمپین‌ بازاریابی شخصی سازی شده، پیشنهادات محصول منحصر به فرد و استراتژی‌های برقراری ارتباط با هر بخش رو راه اندازی کنه. با شناخت نیازهای ویژه و ترجیح‌های هر گروه از مشتری‌ها، سازمان بهتر می‌تونه هدف گذاری کنه، نرخ تعامل رو بالا ببره و ارتباط با مشتری‌های خودش رو تقویت کنه. که این‌ها همه باعث بهبود وفاداری مشتری و در نهایت رضایت مشتری‌ می‌شه.

 

+ تجزیه و تحلیل احساسات

تجزیه و تحلیل احساسات در Power BI شامل ارزیابی و بررسی بازخورد مشتری‌ها، نظرات و کامنت‌ها در شبکه‌های اجتماعی هستش تا احساسات مختلف مثل حس مثبت، منفی یا خنثی رو شناسایی کنن.

وقتی شما این قابلیت و ویژگی پاور بی آی رو با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری تون ادغام کنید، سازمان شما می‌تونه اطلاعات و دید جامعی از احساسات مشتری‌ها نسبت به برند و محصول به دست بیاره. با زیر نظر گرفتن روند احساسات، شناسایی نقاط ضعف و پاسخ به نگرانی‌ها و چالش‌های مشتری‌ها می‌تونین اعتبار برند و دید کلی مشتری نسبت به برند رو افزایش بدین و سعی کنین مشتری‌ها رو به سمت بیان نظرات مثبت خودشون به دیگران سوق بدین.

 

+ بازاریابی

کمپین‌های بین کانالی رو در راستای ROI و اهداف قرار بدید و برای این کار بهتر هستش از گزارشات تعاملی و هشدارها برای تجزیه و تحلیل و بررسی عملکرد استفاده کنید.

کمپین‌های دیجیتال و تارگت قرار دادن بخش مشخصی از مخاطب‌ها رو هم می‌تونید با تجزیه و تحلیل بخش‌ها برای درک بهتر متریک‌ها و نرخ تبدیل، بهبود ببخشین.

 

+ خدمات به مشتریان

باید بتونید احساس مشتری رو نسبت به خودتون پیدا کنید و به این منظور کافی هستش از عناصر بصری هوش مصنوعی مثل Key Influencers استفاده کنید تا متوجه بشید چه چیزهایی باعث رضایت مشتری‌ها می‌شه. می‌تونید با داشبوردهای مشتری شخصی سازی شده، تجربه خدمات به مشتری رو بهبود ببخشید. یا حتی عملکرد تماس‌ها رو عملی و با جزئیات زیر نظر بگیرید.

 

+ فروش

می‌تونید با استفاده از نرم افزار Power BI به کمک ادغام داده‌ها وتجسم فعال دید جامع و مفیدی به دست بیارین. عواملی که باعث درآمد سازمان می‌شه رو تجزیه و تحلیل کنید. مثلا روندهای صنعت و منطقه رو پیدا کنید تا عملکرد خودتون رو بهبود ببخشین. از قابلیت‌های هوش مصنوعی این نرم افزار استفاده کنید تا بهتر پایپ لاین فروش رو مدیریت کنید و روی فرصت‌ها و موقعیت‌های با ارزش تمرکز کنید.

 

موارد استفاده از پاور بی آی

 

موارد استفاده از پاور بی آی

 

موارد استفاده از پاور بی آی

فرقی نداره که در داده متخصص باشید یا به تازگی وارد دنیای کسب و کار شدید، Power BI طوری طراحی شده که به شما در تصمیم گیری‌های داده محور کمک می‌کنه. می‌تونید از این ابزار تجسم داده در عرصه‌های مختلف در تمام بخش‌های سازمانتون استفاده کنید. اساسا پاور بی آی (Power BI) در موارد زیر بیشترین استفاده رو داره:

 

> تجسم داده و گزارش دهی

بهتون این امکان رو می‌ده تا داشبوردها و گزارش‌هایی تهیه کنین که به روش‌های مصور مختلف دیتاست‌ها رو نشون بدید. همچنین می‌تونین داده‌ها رو به تصاویر مختلف از جمله نمودار دایره ای، نمودار گیج، KPI ها و نمودارهای ستونی تبدیل کنید.

 

> یکپارچه سازی داده‌ها

می‌تونید چندین منبع داده مثل اکسل، انبار داده‌های داخلی و داده‌های ذخیره ابری رو با هم ادغام و یکپارچه سازی کنید و بعد برای تصمیم گیری‌های کسب و کارتون از اون‌ها استفاده کنید. همچنین می‌تونید Power BI رو با وب سایت ادغام کنید.

 

> هوش تجاری

به کمک پاور بی آی می‌تونید شاخص‌ کلیدی عملکرد و متریک‌ها رو اندازه گیری کنید و حتی این امکان برای شما فراهم می‌شه تا از قابلیت هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین اون استفاده کنید. این هوش مصنوعی باعث می‌شه بتونین بر اساس داده‌های گذشته پیش بینی بهتری برای آینده کسب و کار انجام بدین.

 

> همکاری و اشتراک

همه سازمان و تمام تیم‌ها و اعضا در سازمان می‌تونن به داده‌ها، ابزارهای تجسم داده و آمار و ارقام لازم دسترسی داشته باشن و محیط کاری داده محور داشته باشن. حتی اعضا و نیروها می‌تونن در فضای کار با هم همکاری لازم رو داشته باشن و دیتابیس‌ها رو با هم به اشتراک بگذارن.

 

> تجزیه و تحلیل مالی

نرم افزار Power BI می‌تونه عملکرد فروش و سود حاصل رو ارزیابی و تحلیل کنه و برای شما صورت مالی و ترازنامه ایجاد کنه.

 

> بازاریابی و فروش

وقتی شما Power BI رو با نرم افزار CRM ادغام کنید می‌تونید داده‌های مشتری‌ها رو تجزیه و تحلیل کنید و از اطلاعات به دست آمده برای بهبود تجربه‌های مشتری‌هاتون استفاده کنید. حتی فرصتی خوبی برای تیم‌های فروش و بازاریابی هستش تا روند بازار و رفتار مشتری رو ارزیابی کنن و فرصت فروش بیشتر رو پیدا کنن.

 

ارتباط پاور بی آی (power BI) با نرم افزار سی آر ام

برای این که استراتژی فروش و بازاریابی خوبی داشته باشین باید به بهترین شکل از داده‌های به دست اومده از مشتری‌ها در کانال‌های مختلف نهایت استفاده رو ببرید و حتی بسیاری از فرآیندها رو اتوماسیون کنید و متریک‌ها و شاخص‌های مختلف رو اندازه گیری کنید. این نرم افزار CRM هستش که در این مسیر می‌تونه به شما کمک کنه.

و اما Power BI نرم افزاری هستش که بیشتر برای تجزیه و تحلیل داده‌ها و پیش بینی فروش هستش و در تحلیل مشتری‌ها نسبتا عملکرد ضعیف‌تری داره. اما وقتی بهترین نرم افزار CRM رو با اون ادغام کنید می‌تونید برای تحلیل مشتری‌ها و پیش بینی فروش سیستم یکپارچه و قوی‌تری داشته باشید.

 

اهمیت ادغام  Power BI با نرم افزار CRM

 

 

 

برای اینکه بتونید نهایت استفاده رو از داده‌های CRM ببرید و اطلاعات مفیدی از رفتار و عملکرد مشتری‌هاتون به دست بیارید بهتره نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان خودتون رو با ابزار تجزیه و تحلیل قوی و کاربردی مثل Microsoft Power BI ادغام کنید. با این یکپارچه سازی می‌تونید به امکانات زیر دسترسی پیدا کنید:

 

درک عمیق‌تر مشتری‌ها

ادغام نرم افزار CRM با Power BI فرصت خوبی رو برای شما فراهم می‌کنه تا عمیق‌تر به داده‌های مشتری‌هاتون نگاه کنید. با دریافت داده‌ها از کانال‌های ارتباطی مختلف در سازمان، از فروش و بازاریابی گرفته تا خدمات مشتریان، پاور بی آی دیدی عمیق‌تر به تعامل‌های شما می‌اندازه و اطلاعات مفیدتری هم به شما می‌ده.

این بینش و دید جامع الگوها، روندها و ارتباطات مفیدی رو به شما نشون می‌ده که می‌تونید از اون‌ها برای اتخاذ تصمیمات استراتژیک خودتون ازشون استفاده کنید.

 

اتخاذ تصمیمات بهتر در کسب و کار

با ادغام CRM سازمانتون با نرم افزار Power BI تیم شما به اطلاعات و ارقام عملی و مفیدتری دسترسی پیدا می‌کنه. چه بخواید مشتری‌های با ارزش رو شناسایی کنید، روندهای فروش رو پیش بینی کنید یا عملکرد کمپین‌های بازاریابی رو ارزیابی کنید، پاور بی آی اطلاعاتی رو در اختیار تصمیم گیرندگان شرکت قرار میده تا بتونن تصمیمات داده رو اتخاذ کنن و به رشد کسب و کار کمک کنن.

 

بهبود کارآمدی و عملکرد

کارآمدی بخش بسیار مهمی از عملکرد کسب و کار شماست و با ساده سازی فرآیندهای تجزیه و تجزیه داده، Power BI به تیم شما کمک می‌کنه تا روی مسائل و نیازهای حائز اهمیت تمرکز کنه که در نهایت باعث می‌شه مشتری‌های شما تجربه بهتر و مثبتی رو دریافت کنن.

با داشبوردی قابل فهم و گزارش‌های تعاملی می‌تونید سریع‌تر از قبل چالش‌ها رو شناسایی کنید، گردش کار راحت‌تر داشته باشید و توزیع منابع رو بهبود ببخشید. در نهایت هم سازمان شما عملکردی کارآمد خواهد داشت و مشتری‌ها هم راضی‌تر خواهند بود.

 

پیشی گرفتن از رقبا

با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل تجاری پیشرفته، شما فرصت‌های دیده نشده از سوی رقیبان خودتون رو با دید بازتری می‌بینید و حتی ریسک‌های موجود رو تا جای ممکن کاهش می‌دید. در نتیجه شما همیشه چند قدم از رقیبان جلوتر خواهید بود.

چه بخواید روندهای بازار رو شناسایی کنید و چه بخواید به نیازهای مشتری‌ها پاسخ بدید، Power BI به شما این امکان رو می‌ده تا رویکرد اجایل رو در این دنیای گسترده کسب و کار در پیش بگیرید.

 

نکات کاربردی برای بهبود داده‌های CRM ادغام شده با Power BI

 

نکات کاربردی برای بهبود داده‌های CRM ادغام شده با Power BI

  • نکته اول: تعیین اهداف مشخص. قبل از ادغام CRM با پاور بی آی باید اهداف خودتون رو دقیق مشخص کنید و ببینید دقیقا چه چیزی می‌خواید. اهداف سازمان و کسب و کارتون رو بشناسید چون بهتون کمک می‌کنه بهتر فرآیند ادغام رو نرم افزار رو انجام بدید.
  • نکته دوم: انتخاب منابع داده درست. منابع داده‌ای رو انتخاب کنید که در مسیر رسیدن به اهداف تعیین شده شما باشه. سعی کنید دیتاست‌های مرتبط و با کیفیت رو در اولویت قرار بدید. مثلا از ویژگی‌های مشتری‌ها، تراکنشات فروش و کمپین‌های بازاریابی استفاده کنید تا دیدی عملی از طریق Power BI به دست بیارید.
  • نکته سوم: اطمینان از ثبات و کیفیت داده‌ها. قبل از ادغام Power BI و سی آر ام بهتر هستش داده‌هایی که در CRM انتخاب می‌کنید رو دقیق بررسی کنید که استاندارد و دارای کیفیت کافی باشن. چون وقتی این داده‌ها دقیق و مرتبط نباشه نتیجه ای که از Power bi هم به دست می‌آید اون قدر با کیفیت نخواهد بود.
  • نکته چهارم: پیگیری و بررسی. دائم عملکرد ادغام داده‌های CRM با پاور بی آی رو بررسی کنید و زیر نظر داشته باشید. تجزیه و تحلیل‌های استفاده شده، متریک‌های عملکردی و بازخورد کاربران رو زیر نظر بگیرید تا نقاطی که به بهبود نیاز دارن رو شناسایی کنید و بر اساس اون استراتژی ادغام و یکپارچه سازی رو اعمال کنید. با این کار در واقع اعتبار کار رو بالا بردید.

 

انتخاب یک نرم افزار CRM خوب از هر تصمیمی مهم تره، درنگ نکنید!

 

سخن پایانی

Power BI ابزار تجسم داده و ابزاری برای تجزیه و تحلیل داده‌ها هستش که به شما این امکان رو می‌ده تا تصمیمات داده محور اتخاذ کنید و حتی فروش خودتون در نهایت افزایش بدید.

شما با CRM داده‌های مشتری رو جمع آوری و بسیاری از امور رو با استفاده از اتوماسیون فروش آسون می‌کنید و همچنین استراتژی‌های کاربردی فروش و بازاریابی ارائه می‌دین و اما برای این که بتونین مشتری‌ها رو تحلیل کنید و فروش رو پیش بینی، ادغام داده‌های CRM با نرم افزار Power BI بهترین گزینه پیش روی هر کسب و کاری هستش.

با نرم افزار CRM دانا و ادغام اون با پاور بی آی فرصت تصمیم گیری داده محور و موثر رو از دست ندید و به رشد کسب و کارتون کمک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید