49258000 - 021

مزایای مدیریت زمان با CRM برای کسب و کار‌ها

مدیریت زمان برای هر کسب و کاری مهم هستش و باعث می‌شه هم بهره وری بیشتری داشته باشین و هم رشد بیشتری در بخش‌های مختلف سازمان تجربه کنین. به کمک CRM که یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری هستش، می‌تونین به راحتی زمان رو مدیریت کنین و تسک‌ها رو اولویت بندی کنین.

روزانه تیم‌ها زمان زیادی رو صرف وارد کردن اطلاعات مختلف مثل داده‌های مربوط به مشتری‌ها در فایل‌ها و اسناد مختلف می‌کنن. یا برای برنامه ریزی‌های روزانه و صدور فاکتورها و ده‌ها فعالیت دیگه وقت زیادی رو صرف می‌کنن. و همه این کارها رو به صورت دستی انجام می‌دن که هم زمان زیادی رو می‌طلبه و هم احتمال خطا در انجام این امور بالا می‌بره.

اما چطور می‌شه زمان رو با CRM مدیریت کرد؟ CRM چه کمکی به تیم‌ها در مدیریت زمان می‌کنه؟ در ادامه به بررسی مزیت‌های مدیریت زمان با CRM می‌پردازیم.

 

با نرم افزار CRM دانا، مطابق با استاندارد های سال 2024 بفروشید.

 

نرم افزار CRM در سازمان‌ها

نرم افزار CRM از جمله نرم افزارهای تخصصی برای کسب و کارها محسوب می‌شه که تیم‌ها برای جلو بردن فعالیت‌ها و امورشون نمی‌تونن از این نرم فزار کاربردی جدا بشن.

خرید نرم افزار CRM به کسب و کارها کمک می‌کنه تا ارتباط موثر با مشتری‌ها رو به دست بیاره و روی اون‌ها سرمایه گذاری کنه. این پلتفرم‌ها ابزارهای مناسبی هستن تا تیم‌ها و کارکنان در زمان صرفه جویی کنن و زمان صرف شده برای انجام امور کاهش پیدا کنه و علاوه بر اون فرایندهای مختلف به دور از ارورها و اشتباهات معمول نیروها انجام بشن.

در چند دهه گذشته ابزارهای مدیریت مشتری فقط در دسترس سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ بود. و دلیلش هم این بود که این سیستم‌ها و ابزارها گرون بودن و به زیرساخت‌های قوی هم برای پیاده سازی نیاز داشتن.

اما الان دیگه مثل قبل نیست و تعداد زیادی از کسب و کارها و سازمان‌های کوچک و بزرگ از نرم افزار CRM استفاده می‌کنن. این CRMها طوری طراحی شدن که بتونن نیاز سازمان‌ها رو به سادگی بر طرف کنن و به جای پیچیده کردن فرایند کارها، این فعالیت‌ها و امور رو راحت‌تر و سریع‌تر کنن. برای پیدا کردن بهترین نرم افزار CRM که برای شما مناسب هست هم خیلی راحت می‌تونین در سطح اینترنت جستجو کنین و بهترین رو انتخاب کنین.

این نرم افزارها می‌تونن برای کسب و کارتون مزیت‌های زیادی داشته باشن و بهتون کمک می‌کنن داده‌های مشتری‌ها رو مدیریت و سازماندهی کنین. می‌تونین با برقراری ارتباط و تقویت تعامل با مشتری‌ها به رشد سازمانتون کمک کنین. در نتیجه رضایت مشتری‌ بالا می‌ره و دوباره از شما خرید می‌کنن.

 

مدیریت زمان با CRM چه مزیت‌هایی برای کسب‌وکارها دارد؟

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری فقط برای افزایش مشتری‌ها و کاهش هزینه‌ها طراحی و پیاده سازی نمی‌شه! بهتون کمک می‌کنه در زمانتون صرفه جویی هم بکنین.

وقتی دارید از CRM استفاده می‌کنین تمام اطلاعات لازم در مورد مشتری‌ها و رفتارها اون‌ها رو در قیف فروش جمع آوری می‌کنین. علاوه بر اون شما می‌تونین تمام این داده‌ها رو تحلیل و بررسی کنین. اطلاعات در مورد خریدهای گذشته بهتون این امکان رو می‌ده تا الگوهای رفتاری آینده مشتری‌ها رو پیش بینی کنین و دیگه نیازی نیست‌ ترندها رو خودتون حدس بزنین و آخرش هم با خطا روبرو بشین.

بگذارید نرم افزار CRM شما خودش تمام این کارها رو انجام بده. همین هم باعث می‌شه در زمانتون صرفه جویی کنین و روی کارها و تسک‌های مهم‌تر تمرکز داشته باشین.

به کمک CRM نه تنها رابطه شما با مشتری‌ها بهتر می‌شه، بلکه کارکنان و نیروهای داخلی تیم‌های شما هم بهتر می‌تونن با هم تعامل داشته باشن. هر تماس و ارتباطی که با مشتری‌ها و حتی همکارانتون داشته باشین، در سیستم ثبت می‌شه و در محیط کار دیگه ابهامی وجود نداره و برای رفع این ابهامات دیگه مجبور نیستین زمان خودتون رو هدر بدین.

دیگه زمانتون رو برای جستجوی ایمیل مشتری یا شماره تماسش نمی‌گذارین؛ چون با چند کلیک خیلی راحت اون رو در CRM پیدا می‌کنین. وقتی هم که مشتری سوالی یا مشکلی داشته باشه، همه اطلاعاتش در یک مکان مشخص ثبت شده و با چند کلیک می‌تونین در سیستم اطلاعات رو نگاه کنین و تجربه بهتر و شخصی سازی شده‌ای رو به مشتری ارائه بدین. در نتیجه زمان زیادی رو صرف رفع مشکل مشتری نمی‌کنین و سریع‌تر به مشکلات رسیدگی می‌شه.

 

CRM چه کمکی به مدیریت زمان در کسب و کار شما می‌کند؟

 

CRM چه کمکی به مدیریت زمان در کسب و کار شما می‌کند؟

 

نرم افزار CRM قابلیت‌های زیادی داره که می‌تونه کسب و کارتون رو ارتقا بده و به تیم‌هاتون فرصتی رو بده تا بهتر زمان رو مدیریت کنن. با مدیریت بهتر زمان حتی شما مشتری‌های راضی‌تری خواهید داشت. اما سوال اینجاست که CRM چه طور به کسب و کارتون برای مدیریت زمان کمک می‌کنه؟ در ادامه چند تا از مواردی رو آوردیم که باعث می‌شن شما کنترل بهتری روی امور و زمان داشته باشین و از مدیریت زمان بیشترین بهره رو ببرین.

 

+ اتوماسیون فرایندها

وقتی از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان صحبت می‌کنیم، چیزی که بیش از همه توجه سازمان رو جلب می‌کنه اتوماسیون فرایندهای مختلف هستش. شما هر کاری رو می‌تونین اتوماسیون کنین و با خودکارسازی امور خطای انسانی کم‌تر می‌شه و زمان انجام امور هم کاهش پیدا می‌کنه.

اتوماسیون فروش با CRM باعث می‌شه تیم و کارکنان اون روی امور تکراری و خسته کننده وقت خودشون رو هدر ندن و با کیفیت بیشتری به کارهای مهم‌تر برسن. که این‌ها باعث افزایش رضایت مشتری‌ها و نرخ بازگشت سرمایه می‌شه.

 

+ دسترسی سریع‌تر به داده‌ها

در ابتدای شروع کسب و کارتون ممکنه در سازماندهی داده‌های مشتری‌هاتون به مشکل نخورین ولی با گذر زمان و با رشد کسب و کارتون می‌بینین که ورود داده‌ها و دسته بندی و حتی در پیدا کردن اون‌ها با مشکل روبرو می‌شین. هم باید زمان زیادی رو صرف جمع آوری و ورود داده‌ها بکنین و هم در انجام کارتون مرتکب اشتباهات زیادی می‌شین.

حالا اگه هم مشتری سوالی داشته باشه یا بخواین کمپین‌ بازاریابی راه بندازین، باید زمان زیادی بگذارین تا داده‌ها رو پیدا کنین و مشتری‌ها رو دسته بندی کنین. اما با CRM خیلی راحت به تمام اطلاعات دسترسی دارین و از هر کجا و در هر زمانی در عرض چند ثانیه می‌تونین داده مورد نظرتون رو پیدا کنین.

 

+ افزایش رضایت مشتری

ممکنه بپرسین مدیریت زمان با CRM چه طور ممکنه باعث رضایت مشتری‌ها بشه! وقتی شما در فرایند‌های مختلف از CRM استفاده کنین، کارها در واقع سریع‌تر و منظم‌تر انجام می‌شن و سریع‌تر هم به داده‌ها دسترسی دارین. اگه مشتری مسئله یا مشکلی داشت، تیم پشتیبانی خیلی سریع به داده‌های مشتری دسترسی پیدا می‌کنه و حتی اون رو به نیروی مربوطه ارجاع می‌ده تا هم کارش در زمان کمتری انجام بشه و هم با داشتن اطلاعات در مورد مشتری تجربه‌ای شخصی سازی شده بهش ارائه بده.

تیم بازاریابی هم می‌تونه در زمان کوتاهی کمپین‌های هدف گذاری شده طراحی و پیاده سازی کنه و مشتری‌هایی رو تارگت قرار بده که به محتوای کمپین بیشترین ارتباط رو دارن. در نتیجه مشتری‌ها رضایت بیشتری از برند و محصولات شما خواهند داشت.

 

+ هدف گذاری بهتر

وقتی سازمان از CRM استفاده کنه، نیروهای جدید در تیم‌های مختلف زودتر با روند کاری در سازمان آشنا می‌شن و با اهداف تیم همراه می‌شن. ارتباط و تعامل پیشرفته از طریق CRM باعث می‌شه با مدیریت بهتر زمان، روی تیم‌ها هم کنترل بهتر داشته باشین.

وقتی همه از راه یک سیستم با هم هماهنگی‌ها رو انجام بدن، طراحی برنامه‌های جدید هم راحت‌تر می‌شه. می‌تونین در هدف گذاریتون هم بهتر عمل کنین:

  • تعداد معاملات رو افزایش بدین
  • حجم سفارشات رو بالا ببرین
  • همکاری‌های درون سازمانی ایجاد کنین
  • منابع جدید برای افزایش درآمد پیدا کنین

وقتی اهداف سازمان رو تعیین کردین، CRM بهتون کمک می‌کنه تا در زمان کوتاه‌تری به اون‌ها برسین و بهره وری سازمان رو افزایش بدین.

 

نکات مدیریت بهتر زمان با CRM

 

نکات مدیریت بهتر زمان با CRM

 

برای این که بتونین با کمک نرم افزار CRM بهتر از قبل امور و گردش کار خودتون رو در زمان مناسب‌تری مدیریت کنین، باید به نکات کلیدی زیر توجه لازم رو داشته باشین.

  1. هدف گذاری و اولویت بندی کنید: قبل از استفاده از نرم افزار CRM حتما هدف خودتون رو تعیین کنید و اولویت بندی‌های لازم رو انجام بدین. بهتون کمک می‌کنه تا تسک‌های مهم رو تعیین کنین و تسک‌های غیرضروری هم بدونین چه چیزهایی هستن. از CRM خود برای سازماندهی و نظم دادن به تسک‌ها بر اساس اولویت، زمان و تاثیرشون استفاده کنین.
  2. زمان خودتون رو برنامه ریزی کنید: از CRM استفاده کنین تا بهتر زمان رو مدیریت کنین. برای انجام تسک‌ها زمان تعیین کنین. مثلا قرار ملاقات‌ها و تماس‌های تلفنی رو از پیش مشخص داشته باشین. با این کار می‌تونین بهتر کارها رو تحت نظر داشته باشین و از هدر دادن زمان جلوگیری می‌شه.
  3. از یادآورها و هشدارها استفاده کنین: برای این که نیروهای مربوطه تسک‌های خودشون رو به موقع انجام بدن و چیزی فراموش نشه از یادآورها در CRM استفاده کنین.
  4. زمان رو تحت نظر بگیرین: از CRM استفاده کنین تا زمان صرف شده روی هر تسک رو پیگیری کنین. اینجور می‌دونین چه نیرویی کجا زمان رو هدر داده و کجا می‌شه زمان رو کمتر یا بیشتر کرد و در کل مدیریت زمان بهتر می‌شه.

CRM رو با سیستم‌های دیگه ادغام کنید: اگه می‌خواید زمان رو بهتر از قبل مدیریت کنید و در زمان بهتر صرفه جویی کنین، خیلی راحت می‌شه CRM رو با ابزارهای دیگه مثل ایمیل ادغام کرد و همه امور رو از یک جا مدیریت کنین. در این صورت زمان از دست رفته هم کمتر می‌شه و شما در کارتون نظم بهتری خواهید داشت.

 

قبل از آشنایی با امکانات CRM های موجود، خریدت رو قطعی نکن!

 

سخن آخر

نرم افزارهای CRM آینده تکنولوژی برای کسب و کارها و بازار هستن که در مدیریت بهتر مشتری‌ها و امور داخلی بسیار کاربرد دارن و تیم‌های مختلف سازمان بهتر می‌تونن زمان رو مدیریت کنن و خدمات بهتری رو به مشتری‌ها ارائه بدن.

با مدیریت بهتر زمان در کسب و کارتون بهره وری رو بیشتر کنین و اهداف دقیق‌تری رو برای تیم‌ها و کمپین‌ها طراحی و اجرا کنین. هدف گذاری دقیق، زمان بندی درست، استفاده از یادآورها و هشدارها و پیگیری زمان بهتون این امکان رو می‌ده تا گردش کار سازمان رو بهتر مدیریت کنین و نتیجه بهتری هم بگیرین.

نرم افزار CRM دانا طوری طراحی شده که بتونین با سیستم‌های دیگه در شرکتتون اون رو ادغام کنین و بهره وری سازمان رو افزایش بدین و بسیاری از تسک‌های تکراری تیم‌ها رو اتوماسیون کنین و در زمان خودتون صرفه جویی کنین.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید