49258000 - 021

مزایای نرم افزار CRM برای شرکت های دانش بنیان

مزایای نرم افزار CRM برای شرکت های دانش بنیان

با رشد روز افزون شرکت های دانش بنیان در ایران و رقابتی شدن بازار برای این سازمان ها، مثل هر کسب و کار دیگه ای بازار رقابتی ایجاب می کنه تا شرکت های دانش بنیان به سراغ تکنولوژی های کارآمد بروز بیان و از مزیت ها اون ها نهایت بهره رو ببرن.

از مهم ترین مواردی که شرکت دانش بنیان و تیم های زیادی که در این سازمان فعالیت می کنن با اون مواجه می شن، مدیریت ارتباط با مشتری هاست. قطعا هیچ شرکتی به دنبال اون نیست که مشتری های خودش رو از دست بده. چون هم فروشش کم می شه و هم درآمد سازمان در واقع قطع می شه و جایی برای رشد کسب و کار باقی نمی مونه.

شرکت های دانش بنیان می تونن با استفاده از نرم افزارهای کاربردی CRM کسب و کار خودشون رو توسعه بدن و در این بازار رقابتی بتونن مشتری های فعلی رو نگه دارن و مشتری های جدید رو هم جذب کنن.

در ادامه با مزیت هایی که نرم افزار CRM برای شرکت های دانش بنیان داره آشنا می شیم و می بینیم که چرا اینقدر سی آر ام در رشد شرکت های کوچک و بزرگ اهمیت داره.

 

شرکت دانش بنیاد چه سازمانی است؟

پیش از اینکه از اهمیت استفاده از CRM در شرکت های دانش بنیان صحبت کنیم، بد نیست نگاهی بندازیم به خود شرکت دانش بنیان و کاری که انجام می ده. این شرکت ها مثل بقیه سازمان ها کالای فیزیکی یا خدمات به مشتری ها ارائه نمی دن. بلکه در جهت تحقق اهداف علمی و اقتصادی جلو می رن و به عنوان موسسات شخصی یا تعاونی دیده می شن.

اعضای شرکت های دانش بنیان افراد دارای سطح علمی بالا هستن که که از علم و اطلاعاتشون در جهت رشد اقتصادی، افزایش علم و نوآوری حرکت می کنن. و در واقع همین اطلاعاتی که ارائه می دن به عنوان خدمات شرکت محسوب می شه.

شرکت های دانش بنیان بین ایده و فناوری حرکت می کنن و قصد دارن نتایج علمی رو عملی کنن، میزان درآمد تخصصی دانشگاه و موسسات تحقیقاتی رو افزایش بدن و در نتایج اجتماعی تغییر و تحول ایجاد کنن.

این شرکت ها بیشتر کارکنان و مدیران شون از دانشگاه و اعضای هیئت علمی تشکیل شده. به طوری که کلا دو نوع شرکت دانش بنیان داریم. یکی از اون ها شرکت هایی هستن که اعضای هیئت علمی در اون سهیم هستن و اون رو اداره می کنن. دوم هم اون دسته از شرکت های دانش بنیانی که دانشگاه بیش از 50 درصد از سهام اون رو بنام خودش داره و می شه گفت شرکت دولتی هستش.

 

تو سال 2024 فروش خوب کافی نیست، باید عالی باشید.

 

CRM چیست؟

 

داشبورد نرم افزار سی آر ام دانا

 

نرم افزار CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری نرم افزاری هستش که به کسب و کارها این امکان رو می ده تا داده های مشتری رو جمع آوری، ذخیره و مدیریت کنن. و بعد از اون برای پیش بینی فروش آینده و اتوماسیون فرآیندهای بازاریابی و فروش این داده ها رو بازبینی و تحلیل کنن.

وقتی از نرم افزار سی آر ام درست و کارآمد برای صنعت، نوع کسب و کار و مشتری هاتون استفاده کنین، می تونین از بسیاری از فرآیندهای تکراری و اون فعالیت هایی که احتمال خطا توشون زیاده دوری کنین و کیفیت کار رو بالا ببرین.

 

اهمیت بکارگیری نرم افزار CRM در شرکت های دانش بنیان

در شرکت های دانش بنیان تیم های مختلف و فرآیندهای مختلفی وجود داره و داده های زیادی هم در اون رد و بدل می شن. واسه همین استفاده از نرم افزار CRM برای داشتن عملکردی بهتر و ارتباطی موثرتر با اعضا و تیم ها برای شرکت های دانش بینان به امری ضروری تبدیل شده.

به ویژه این که تعداد شرکت های دانش بنیان در ایران داره روز به روز بیشتر می شه و برای این که بتونین از رقبای خودتون نتیجه بهتری بگیرین باید بتونین هر بخش رو به خوبی مدیریت کنین و ارتباط بین بخش های مختلف رو هم کارآمد و موثرتر نگه دارین تا این فعالیت های تیمی به نتیجه برسه.

 

افزایش فروش و سوددهی شرکت دانش بنیان با نرم افزار CRM

نرم افزار سی آر ام با اتوماسیون فرآیندها و تسک ها در سازمان، بهبود ارتباط با مشتری ها، تقویت ارتباط بین اعضای تیم ها در سازمان، بهبود استراتژی های بازاریابی و فروش، کمک به تحلیل داده های مالی و قراردادها، به شرکت دانش بنیان کمک می کنه تا فروش خودش رو افزایش بده و در آخر سود بیشتری هم به دست بیاره.

 

9 مزیت CRM برای شرکت های دانش بنیان

شرکت های دانش بنیان محیطی پویا و رقابتی دارن و موفقیت در این حوزه نیازمند مدیریت هوشمندانه و بروز هستش. سازمان می تونه به کمک نرم افزار CRM از همون ابتدا ایده تا پیاده سازی ایده و ارتباط با مشتری ها و در نهایت فرصت های فروش رو ثبت و بررسی کنه تا سازمان هم نتیجه بهتر بگیره و درآمدش رو افزایش بده.

 

9 مزیت CRM برای شرکت های دانش بنیان

 

1. ورود اطلاعات به دیتابیس مرکزی

می تونین تموم اطلاعات و داده های ورودی شرکت رو وارد نرم افزار CRM کنین و اون ها رو دسته بندی کنین. با این کار دیگه هر وقت اعضای شرکت دانش بنیان بخوان می تونن سریع و راحت به داده ها بر اساس دسته بندی که صورت گرفته دسترسی پیدا کنن. حتی می تونن اطلاعات رو از طریق مکانی برای اشتراک فایل ها و داده ها، مدیریت کنن.

در نتیجه اعضای تیم فروش و بازاریابی مجبور نیستن ساعت ها وقت بگذارن و بین فایل های فیزیکی دنبال اطلاعات بگردن تا داده هایی که در مورد مشتری ها و قراردادها هستن رو پیدا کنن. می تونن با یک سرچ ساده هر چیزی که می خوان رو پیدا کنن.

 

2. اتوماسیون ورود اطلاعات

از اون جایی که شرکت های دانش بنیان تماما روی اطلاعات و داده های حساس برای فعالیت های خودشون تمرکز دارن، پس ورود اطلاعات درست و دقیق هم باید خیلی براشون اهمیت داشته باشه. اگه به عنوان اعضای تیم فروش و بازاریابی بخواهید داده ها رو به صورت دستی در فایل های پراکنده ثبت کنین، هم احتمال خطا در ورود داده بالا می ره و هم احتمال داره داده ها در میان تمام این فایل ها و فرآیندها گم بشن.

نرم افزار CRM فرصتی رو فراهم کرده تا شرکت های دانش بنیان بتونن داده ها و اطلاعات مهم سازمان رو به صورت خودکار و بدون دخالت اعضا وارد دیتابیس کنن و از گم شدن اطلاعات یا ورود داده های بی کیفیت جلوگیری کنن.

 

3. برقراری ارتباط موثر بین اعضا و تیم ها

با وجود تعداد بالای اعضای سازمان و بخش های مختلف اگه بخوان به صورت سنتی با هم در ارتباط باشن، کارها دیرتر پیش می ره و حتی گاهی سوءتفاهم هایی پیش میاد و داده هایی در این بین گم می شه. اما شرکت دانش بنیان می تونه برای ارتباط موثرتر بین اعضا و بخش های مختلف سازمان از نرم افزار CRM کاربردی استفاده کنه.

در این صورت هر بخش و هر یک از اعضای تیم ها می دونن مسئولیت هاشون چیه و کدوم تسک ها انجام شده و کدوم تسک ها در دست انجام هستش. حتی از طریق سی آر ام اعضا می تونن تسک هایی رو تعریف یا به اعضای مربوطه بفرستن.

با این نظمی که سیستم CRM ایجاد می کنه مدیر سازمان می تونه ببینه هر کدوم از اعضا چه فعالیت هایی انجام می دن، چه زمان روی تسک ها گذاشتن و اگر نقاط ضعفی وجود داشته باشه، تذکرهای لازم و اقدامات ضروری رو صادر کنه.

حتی مدیران می تونن سطح دسترسی هر کدوم از اعضا رو تعریف کنن و مشخص کنن هر کدوم به چه داده ها و امکاناتی در سیستم دسترسی داشته باشه.

 

4. داشتن یادآورهای ضروری

نرم افزار CRM تموم فعالیت های اعضا و مشتری ها رو دنبال می کنه و اعضای شرکت می تونن با دریافت یادآورها به بررسی مسئله اون ها بپردازن. وقتی اعضای یادآور تسک مشخصی می شن در واقع می تونن در سریع ترین زمان ممکن به کارها برسن و شانس فروش رو هم بالاتر ببرن.

 

5. ارائه گزارشات جامع

نرم افزار CRM این فرصت رو برای شرکت های دانش بنیان فراهم می کنه تا داده های مربوط به مشتری ها و قراردادها رو از طریق قابلیت گزارش ساز سی آر ام مثل داشبورد فروش جمع آوری و سازماندهی کنن. در نتیجه کارکنان می تونن پایپ لاین، قرارداد ها و کاربران رو مدیریت کنن. حتی مدیران می تونن عملکرد تک تک اعضا و مشتری ها رو بررسی کنن و ببینن آیا در جهت اهداف سازمانی اون ها پیش می رن یا نه.

مثلا مدیریان فروش می تونن از گزارشات فروش استفاده کنن و ببینن آیا تیمشون در مسیر درستی برای فروش بیشتر قرار داره یا نه و چه مقدار در کارشون پیشرفت داشتن و حالا باید چیکار کنن.

 

6. محافظت از داده ها

از مهم ترین مزایای نرم افزار CRM برای شرکت های دانش بنیان امنیت داده های اون هاست. این شرکت ها با داده های حساس در ارتباط هستن و باید در بستری امن ذخیره و بین اعضا منتقل بشن. حتی داده های مشتری هایی هم که شرکت های بزرگی هستن باید در امان بمونه. واسه همین نرم افزاری که انتخاب می کنین باید دارای قابلیت هایی مثل رمزنگاری اطلاعات، کنترل دسترسی و مجوزهای لازم امنیتی باشه.

یکی از بهترین CRM هایی که می تونه این نیاز شرکت دانش بنیان رو برطرف کنه، نرم افزار CRM دانا هستش. سی آر ام دانا با دارا بودن مجوز و گواهی از افتا از امن ترین نرم افزارها برای مدیریت ارتباط با مشتریان و امور سازمان هستش.

 

7. تمرکز روی فعالیت های ضروری

مدیران و تیم ها به کمک نرم افزار CRM می تونن فرآیندهای تکراری و غیرضروری رو اتوماسیون کنن و خود روی فرآیندها مهم تر که به زمان و دقت بالا نیاز داره تمرکز کنن. در نتیجه کیفیت کارها بالا می ره و نتیجه بهتری هم می گیرید و در آمد سازمان هم متناسب با اون افزایش پیدا می کنه.

 

8. مدیریت بهتر امور مالی

نرم افزار CRM در امور مالی و حسابداری هم به کمک شرکت های دانش بنیان میاد. این نرم افزار صدور چک و فاکتورها رو انجام می ده، سوددهی رو محاسبه می کنه و نمودارها و داده های مالی رو تحلیل می کنه و بر اساس اون ها شرکت می تونه در آینده برای بحث فروش و بازاریابی تصمیم گیری کنه.

 

9. ادغام CRM با سیستم های دیگر

در انتخاب نرم افزار CRM برای شرکت دانش بنیان خودتون توجه داشته باشین که این سی آر ام قابلیت اتصال به سیستم های دیگه رو هم داشته باشه. چون سازمان احتمالا از چندین و چند سیستم و تکنولوژی های مختلف استفاده می کنه که مدیریت هر کدوم به صورت جداگانه می تونه هم وقت گیر باشه و باعث سردرگمی کارکنان بشه. پس با انتخاب نرم افزار مناسب می تونین سیستم های دیگه رو با اون ادغام کنین و کیفیت کارها رو چندین برابر کنین.

 

با نرم افزار CRM دانا، مطابق با استاندارد های سال 2024 بفروشید.

 

با نرم افزار CRM دانا کیفیت عملکرد شرکت دانش بنیان رو افزایش بدین

تمام اعضا و کارکنان شرکت دانش بنیان می تونن داده ها و اطلاعات مختلف رو در یک مکان مرکزی ذخیره کنن و از ادغام این داده ها برای ایجاد عملکردی با کیفیت تر و ارتباطی بهتر بین بخش های سازمان و مشتری ها استفاده کنن. داده هایی که CRM سازماندهی کرده باعث می شه از فرآیندهای سازمان، قرارداد و بحث های مالی و اداری آگاهی بهتر و بیشتری داشته باشین.

استفاده از نرم افزار CRM خلاقیت و کارایی رو بین اعضای تیم ها بالا می بره و باعث می شه کارکنان نتیجه بیشتری از فعالیت های خودشون بگیرن و درآمد سازمان هم بیشتر بشه. همچنین شرکت های دانش بنیان با استفاده از داده ها و تحلیل اون ها می تونن در جهت اهداف تجاری خود استراتژی های بهتری رو برای رشد کسب و کارشون تخاذ کنن و ارتباط خود رو با مشتری ها تقویت کنن.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید