لوگو دانا پرداز
49258000 - 021

معرفی بهترین نرم افزارها برای بازاریابی و فروش در سال 2024

معرفی بهترین نرم افزارها برای بازاریابی و فروش

شما برای این که فروش موفقی داشته باشین و به خوبی در فرایند فروش استراتژی های بازاریابی درستی رو اعمال کنین، علاوه بر تیمی خبره و خلاق به نرم افزارهای بازاریابی و فروش هم نیاز دارین.

اما ابزارهای زیادی در بازار هستن و همیشه برای کسب و کارها انتخاب بهترین نرم افزارهای بازاریابی چالش بزرگی بوده. گزینه های زیادی روی میز هست و انتخاب سخته و ممکن هستش اشتباه کنین.

نگرانید که نکنه:

  • زمان و پولتون رو از دست بدین.
  • اعتبار خودتون رو از دست بدین.
  • انتخاب ابزار اشتباه در کار.
  • برای چیزهایی هزینه کنین که هیچوقت قرار نیست استفاده کنین.
  • ابزارهایی خریداری کنین که به درستی با نرم افزارهای دیگه اتون کار نکنه.

اما برای انتخاب بهترین نرم افزارهای بازاریابی و نرم افزارهای فروش در سال 2024 باید به نکات مختلفی توجه کنیم و با انواع این ابزارها آشنایی کافی پیدا کنیم.

در ادامه به معرفی بهترین نرم افزارها برای بازاریابی و فروش می پردازیم و ویژگی هر کدوم رو مورد بررسی قرار می دیم.

 

19 نرم افزار برای بازاریابی و فروش موثر

تیم های بازاریابی و فروش حرفه ای از نرم افزارهای کاربردی به بهترین نحو استفاده می کنن و با ادغام اون ها با هم به بهترین نتیجه در بازاریابی و فروش خود می رسند.

در ادامه ما 19 نوع نرم افزار بازاریابی و فروش را بررسی و به انتخاب آگاهانه بهترین نرم افزارها برای بازاریابی و فروش کمک می کنیم.

 

1. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

 

داشبورد نرم افزار سی آر ام دانا

 

با هر تماس از طرف تیم فروش و هر ایمیل از طرف تیم بازاریابی، سرنخ های شما بیشتر و بیشتر به اهداف فروش شما نزدیک می شن. اما پیگیری دائم و مستمر این فعالیت ها در قدم به قدم مسیر فروش کار آسونی نیست.

آخرین بار کی سرنخ فروش با سازمان شما تماس گرفت؟ اصلا تماس مستقیم رو ترجیح می دن یا ایمیل؟ قدم بعدی قرار هست چی باشه؟

این ها همه داده های مفیدی برای تیم فروش و بازاریابی هستن اما اکثر مواقع توی سیستم یا برگه های فراوان زیر دست و پا گم می شن. اما جالبه بدونین 76 درصد از بازاریاب ها از CRM استفاده می کنن. چرا که داشتن نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به کسب و کارها کمک می کنه بهتر کارها رو پیگیری کنن و تمام تعامل های میان مشتری و سازمان رو ثبت کنن.

با CRM دانا سازمان شما می تونه از کانال های مختلف داده های مربوط به سرنخ ها و مشتری رو جمع آوری و به صورت بهینه تر با اون ها ارتباط برقرار کنین. تجربه کاربری بهتری در اختیار مشتری هاتون قرار بدین و سفر مشتری رو راحت تر هدایت کنین. و در نهایت فروش بیشتری داشته باشین.

 

با نرم افزار CRM دانا، مطابق با استاندارد های سال 2024 بفروشید.

 

2. نرم افزار مدیریت شبکه های اجتماعی

نرم افزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی، کمپین های سوشال مدیا رو پیگیری می کنه، تعامل های برند را در شبکه های اجتماعی پیدا می کنه، در پلتفرم های مختلف پست ها رو ارسال می کنه و داده های مربوط به تعامل رو تحلیل می کنه.

تیم های بازاریابی به کمک این نرم افزار محتواهای تعاملی رو آماده و با هماهنگی قبلی در پلتفرم های انتخابی ارسال می کنن و تعامل هایی که کاربرها با برند شما در شبکه های مختلف داشتن رو ثبت می کنن.

نرم افزار مدیریت شبکه های اجتماعی معمولا این ویژگی ها رو داره:

  • برنامه ریزی محتوای شبکه های اجتماعی
  • انتشار خودکار پست ها در پلتفرم ها
  • پاسخ به منشن ها در خود نرم افزار

 

3. نرم افزار ایمیل مارکتینگ

یکی از بهترین راه ها برای تبدیل سرنخ ها به مشتری و تشویق اون ها برای خرید، کمپین های ایمیل مارکتینگ هستش. اما اگه تیم بازاریابی و فروش درست تارگتینگ خودشون رو اعمال نکنن تمام تلاش های سازمان به هدر می ره.

امروزه نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ کاربردی زیادی مثل Zapier هستن که به تیم بازاریابی کمک می کنه مخاطب ها رو دسته بندی کنن و محتوای درست رو در زمان درست و برای افراد مناسب ارسال کنن تا نرخ اقدام به عمل و فروش بالا بره.

 

4. برنامه های ویدئو کنفرانس

ویدئو کنفرانس برای ملاقات با مشتری، ملاقات اعضای تیم، مصاحبه ها و همکاری ها مورد استفاده قرار می گیره. بنابراین ویدئو و برنامه های ویدئو کنفرانس بخش مهمی از بازاریابی و فروش محسوب می شن.

اخیرا هم که خیلی از کسب و کارها آنلاین شده یا حداقل بخش های از کسب و کارها به صورت مجازی در حال فعالیت هستن و حضور نرم افزاری کاربردی مثل Zoom و Skype به پیشبرد اهداف فروش و بازاریابی سازمان ها کمک شایانی می کنه.

 

5. سیستم های مدیریت تولید محتوا (CMS)

سیستم مدیریت تولید محتوا، انتشار و ویرایش محتواها رو در سطح اینترنت آسون می کنه. بیشتر بازاریاب های امروزی از نوعی سیستم مدیریت تولید محتوا یا CMS استفاده می کنن. WordPress از جمله معروف ترین و می شه گفت پرکاربردترین سیستم مدیریت تولید محتوا هستش که حدود 40 درصد از وب سایت ها رو مدیریت می کنه و سهم بازار اون 64 درصد هستش.

 

6. نرم افزار اتوماسیون بازاریابی

نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی خیلی در رضایتمندی مشتری های سازمانتون تاثیر داره. مشتری حس می کنن در سازمانتون یک نفر شخصا داره همه کارهاشون رو پیگیری می کنه که چیزی کم و کسر نباشه.

تیم بازاریابی با اتوماسیون بازاریابی وقت و انرژی خودش رو روی تسک ها فعالیت های مهم تر می گذاره و کارهایی که می شه به صورت خودکار انجام داد و تکراری هستن رو به نرم افزار می سپاره. در نتیجه در زمان و هزینه های سازمان هم صرفه جویی می شه و مشتری های راضی تری هم خواهید داشت.

 

7. نرم افزار لندینگ پیج

نرم افزار لندینگ پیج موظف هستش که صفحه لندینگ وب سایت شما رو تست کنه، آنالیز و تحلیل کنه و نرخ تبدیل رو افزایش بده.

راه اندازی کمپین های بازاریابی و فروش تارگت شده به لندینگ پیج قوی و جذاب برای مخاطب نیاز داره. پس این نرم افزار به تیم ها این امکان رو می ده تا لندینگ پیج وب سایت رو بسازن، روش تست a/b اعمال کنن و صفحات دارای ترافیک رو بهینه سازی کنن. Optimizely و Visual Website Optimizer (VWO) از جمله نرم افزارهای لندینگ پیج معتبر محسوب می شن.

 

8. ابزارهای سئو

نرم افزارهای سئو به دیده شدن کسب و کارتون توسط ماشین های جست و جو و در نهایت مشتری ها کمک می کنه. با اعمال تغییرات و اصطلاحات خیلی کوچک روی وب سایتتون باعث افزایش ترافیک به وب سایت شما می شه. همین موضوع هم باعث شده سئو یا SEO جایگاهی ویژه بین کسب و کارها پیدا کنه.

این نرم افزارها برای بررسی رقبا و بهبود وب سایت کسب و کارها و اعمال تغییراتی که باعث دیده شدن سایت شما می شه محبوبیت داره و به نوعی برای دیده شدن برند و افزایش فروش کاربرد زیادی داره.

SEMrush، Ahrefs و Moz از جمله معروف ترین نرم افزارهای سئو در دنیا هستن.

 

9. نرم افزار آنالیز وب سایت

نرم افزار آنالیز وب سایت برای بررسی نتیجه تلاش ها و عملکرد بخش بازاریابی خیلی مهم هست. شما تا داده هایی از عملکرد گام به گام تیم و نتیجه اون در رسیدن به اهداف بازاریابی و فروش نداشته باشین، چه طور می خواین متوجه پیشرفت یا کاستی کارتون بشین؟

پس اگه می خواین بدونین چه کسانی به وب سایت شما سر می زنن، چه کسانی فرم های مختلف رو پر می کنن و از کدوم کانال ها وارد وب سایتتون می شن، از نرم افزارهای آنالیز وب سایت مثل Google Analytics غافل نشین.

 

10. ابزارهای بازاریابی پولی

علاوه بر این که شما برای سایت و شبکه های اجتماعیتون محتوایی تولید می کنید که مخاطب رو جذب می کنه و در واقع بازاریابی رایگان برای شما محسوب می شه، باید به تبلیغات پولی هم توجه ویژه شه.

گاهی به هر دلیلی با این که مناسب مخاطب شماست، محتوایی که شما در صفحه ای از وب سایتتون قرار دادین دیده نمی شه. در این صورت با بازاریابی پولی می تونین این محتوا رو در سطح وب در معرض دید مخاطب قرار می دین.

کسب و کارها به کمک ابزارهای بازاریابی پولی مثل Google Adwords می تونن:

  • پازل ها رو کنار هم می چینن و بازدیدکنندگان وب سایت رو شناسایی می کنن.
  • متریک های موفق رو بررسی و زیر نظر می گیرن.
  • تبلیغات نمایشی رو از طریق شبکه ها و معاملات خریداری می کنن.

 

11. نرم افزار خدمات مشتریان

 

داشبورد دانا دسک

 

نرم افزار خدمات مشتریان به کسب و کارها کمک می کنه تا کاربرها و مشتری ها رو بدون چت آنلاین و بخش پشتیبانی مشتری در شرایط مختلف پشتیبانی کنن.

کسب و کارها می تونن به مشتری ها این امکان رو بدن تا مشتری ها بدون نیاز به تیم پشتیبانی مشکلات رو بر طرف کنن و اطلاعاتی که نیاز دارن رو پیدا کنن. این ابزارهای خودکار به تیم پشتیبانی کمک می کنه تسک های مهم رو در اولویت قرار بده و کارهای تکراری رو به نرم افزار بسپاره. که در نهایت این کسب و کارها با رضایت مشتری ها رو به رو می شن.

با نرم افزار پشتیبانی مشتریان مثل دانا دسک:

  • پشتیبانی 24 ساعته داشته باشین؛
  • دیتابیسی از سوالات پر تکرار آماده کنین.
  • کانال های ارتباطی یکپارچه داشته باشید
  • کارهای تکراری رو اتوماسیون کنید و…

 

با نرم افزار پشتیبانی مشتریان دانا دسک، مشتریان خود را به طرفداران کسب و کارتان تبدیل کنید

 

12. نرم افزار افیلیت مارکتینگ

در بازاریابی افیلیت شما به معرف ها و همکاران این اجازه رو می دین تا اون ها در وب سایت یا شبکه های اجتماعیشون محصول یا خدمات شما رو معرفی کنن. با فروش یا هر محصول هم شما درصدی رو بر اساس نرخ تبدیل، فروش یا ترافیک به این واسطه خواهید داد.

حالا این ابزارها چه کمکی به بازاریابی و فروش می کنن؟ این نرم افزارها به بازاریاب ها کمک می کنن تا برنامه های بازاریابی افیلیت رو پیگیری، مدیریت و اندازه گیری کنن. پیگیری کمپین ها و پرداختی ها از طریق همین نرم افزار صورت می گیره.

کسب و کارها به کمک نرم افزار افیلیت مارکتینگ می تونن:

  • به واسطه ها اجازه بدن برای برنامه درخواست بدن.
  • کمپین های افیلیت رو مدیریت کنن.
  • پرداختی ها و کمپین های افیلیت رو پیگیری کنن.

 

13. نرم افزار چت آنلاین

 

داشبورد دانا دسک

 

نرم افزار چت آنلاین سایت برای اون دسته از کسب و کارهایی کارآمد هستش که می خوان در زمان واقعی با کاربرهای خودشون در وب سایت صحبت کنن.

در بخش های مختلف بازار می شه از اون استفاده کرد:

  • آژانس خدمات مشتریان می تونه با پاسخ به سوالات مربوط به محصول و مشکلات وبسایت به کاربران کمک کنه.
  • بازاریاب ها می تونن با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار کنن و اون رو به قدم های بعدی در مسیر فروش هدایت کنن.
  • تیم فروش و متخصصان توسعه کسب و کار هم می تونن با سرنخ های جدید ارتباط برقرار کنن.

 

با بازدید کنندگان وب سایت خود در ارتباط باشید.
نرم افزار چت آنلاین ، به سادگی هر چه بیشتر

 

14. نرم‌افزار بازاریابی مبتنی بر حساب (ABM)

نرم افزار ABM برای رسوندن کسب و کار به اهداف فروش و بازاریابی مورد استفاده قرار می ده. این ها با همکاری هم روی حساب های بالقوه رو در یک بازار تمرکز می کنن. در نتیجه علاوه بر جلوگیری از هدر رفتن منابع، طول چرخه فروش کاهش پیدا می کنه و بازدهی بالاتری رو در نهایت برای سازمان به همراه داره.

Terminus و ZoomInfo نمونه های از بهترین نرم افزارهای بازاریابی مبتنی بر حساب هستن.

 

15. نرم افزار بازاریابی محتوا

هر کسب و کاری که بخواد رشد بکنه حتما از نرم افزار بازاریابی محتوا استفاده می کنه. چرا که تا محتوای خوب نداشته باشین نمی تونین مخاطب ها و سرنخ ها رو جذب برندتون کنین.

وقتی بحث بازاریابی محتوا و مدیریت محتوا می شه، خیلی مباحث هست که باید اون ها رو زیر نظر بگیرین. به همین خاطر ابزارهای بازاریابی محتوا به کمک کسب و کارها میان.

بهترین نرم افزار بازاریابی محتوا مثل ContentStudio و Google Suite به کسب و کارها کمک می کنه تا محتوای سایت و شبکه های اجتماعیتون رو توسعه، برنامه ریزی و پیگیری کنن.

 

16. نرم افزار بازاریابی رویداد

وقتی دارید یک رویداد رو راه اندازی و مدیریت می کنین، مسائل مختلفی رو باید در نظر بگیرین. فرم های ثبت نام، لندینگ پیج ها و اتوماسیون ایمیل از جمله مسائلی هستن که کسب و کارها باید در نظر بگیرن.

به همین خاطر نرم افزار بازاریابی رویداد به درد سازمان ها می خوره تا همه چیز رو در جای خودش قرار بدن و همه تسک های مربوط به رویداد به موقع و با نظم انجام شه.

ActiveCampaign و Cvent از جمله پرکاربردترین نرم افزارهای بازاریابی رویداد هستن.

 

17. نرم افزارهای هوش تجاری (BI)

وقتی صحبت از کسب و کارتون می شه، داشتن اطلاعات کافی در مورد فرایندهای داخلی، بخش ها و تاثیر تصمیماتتون بسیار حائز اهمیت هست. به هر حال اگه ندونین چی چه طور داره کار می کنه پس نمی تونین تصمیمات درستی برای رشد کسب و کارتون بگیرین.

در نتیجه نرم افزار هوش تجاری این امکان رو بهتون می ده تا دید جامعی از عملکرد سازمانتون به دست بیارین و بهتون کمک می کنه برای قدم های بعدی تصمیمات معقولانه تری بگیرید.

Power BI و MicroStrategy از کاربردی ترین نرم افزارهای هوش تجاری یا BI هستن.

 

18. نرم افزار مدیریت پروژه

نرم افزار مدیریت پروژه خوب همه تسک ها رو با جزئیات، همه اعلانات و همه همکاری ها رو در نظر داره و کاری می کنه این ها و چندین و چند فرایند دیگه در کنار هم به خوبی کار کنن. نرم افزارهای مدیریت پروژه زیادی در بازار وجود دارن که از بهترین اون ها Asana، Trelloو Zoho هستن.

 

19. نرم افزار امنیت داده

درست هست که نرم افزار امنیت داده مستقیما به بازاریابی و فروش مربوط نیست اما مدیریت داده مربوط به کاربرها و پالسی در وب سایتتون به مشتری ها و بازدیدکنندگان حس اعتماد بیشتری می ده و شما هم از کلاهبرداری ها دوری می کنین.

شما با آگاهی از قوانین مربوط به امنیت داده و مدیریت داده ها توسط نرم افزار امنیت داده اعتبار خود و سازمانتون رو تامین می کنین.

 

تو سال 2024 فروش خوب کافی نیست، باید عالی باشید.

 

انتخاب بهترین نرم افزارهای بازاریابی و فروش

اما حالا که وقت انتخاب بین این نرم افزار بازاریابی و فروش هستش، کدوم رو باید انتخاب کرد و چه طور باید انتخاب کرد و بدونیم به درد کسب و کارمون می خوره؟

اول از همه ببینید برای چی اون نرم افزار رو می خواید. آیا می خواید چت آنلاین راه بندازین یا قصد دارین رویدادی رو مدیریت کنین؟

دوم باید ببینید هدفتون چیه. آیا می خواید ترافیک سایتتون بالا بره؟ می خواید نرخ تبدیلتون رو افزایش بدین؟ پس اول هدفتون رو تعیین کنین و بر اساس اون نرم افزار رو انتخاب کنین.

سوم بعد از هدف گذاریتون و بعد از این که دقیقا می دونستین برای چی نرم افزار رو نیاز دارین، نظرات رو بخونین. نظرات بقیه سازمان ها که از اون نرم افزار استفاده کردن دید بهتری در انتخاب بهتون می ده.

بعد از اون از کسی که می خواید نرم افزار رو تهیه کنید بخواید اول از اون استفاده کنین و بدونین به دردتون می خورده، بعد اون نرم افزار رو خریداری کنین.
در نهایت شما تونستین با آگاهی از انواع نرم افزارهای بازاریابی و فروش، بهترین نرم افزارها رو برای بازاریابی و فروش با رعایت اصول انتخاب کنین.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا