لوگو دانا پرداز
49258000 - 021

چرا رستوران ها و کافی شاپ ها به CRM نیاز دارند؟

چرا رستوران ها و کافی شاپ ها به CRM نیاز دارند؟

رستوران ها و کافی شاپ ها به دنبال این هستن که خدمات به مشتری هاشون رو بهبود ببخشن و فروششون رو هم افزایش بدن. و بهترین ابزار و راهکاری که می تونه این نیاز رستوران ها رو برطرف کنه، نرم افزار CRM رستوران هاست. در این صنعت شما تنها رستوران یا کافی شاپ نیستین و تنها داشتن غذا یا نوشیدنی های خوب برای جذب مشتری کافی نیست.

از اون جایی که بیشتر درآمد رستوران ها از مشتری ها فعلی خودشه، پس باید رضایت اون ها رو نگه داره و حتی بعد از خرید و گرفتن خدمات از شما، باید ارتباطتتون رو با اون ها حفظ کنین.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM مخصوص رستوران ها و کافی شاپ ها بهترین ابزاری هستش که می تونین بفهمین مشتری ها چی می خوان و چه طور می تونین بهترین تجربه رو در اختیار اون ها بگذارین.

اگر نرم افزار CRM خوبی رو برای رستورانتون انتخاب کنین این نرم افزار می تونه با سیستم های دیگه در کسب و کارتون ادغام بشه و بهتون کمک کنه تا:

  • تصمیمات بهتری بگیرین.
  • خدمات خودتون رو شخصی سازی کنین.
  • برنامه وفاداری مشتری‎ رو بهبود ببخشین.
  • مشتری هاتون دوباره به سراغ شما بیان.

اگه به دنبال اضافه کردن نرم افزار CRM به رستوران و کافی شاپ تون هستین، این مطلب برای شماست تا با نرم افزار و سیستم سی آر ام رستوران آشنا بشین و بتونین به بهترین شکل از اون استفاده کنین.

 

نرم افزار CRM چیست؟

CRM نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری هستش و به سیستمی اشاره داره که مثل یک دیتابیس برای اطلاعات مشتری عمل می کنه. این داده های مشتری در CRM شامل اطلاعات تماس، تاریخچه ارتباط مشتری با کسب و کار و جزئیاتی در مورد علایق مشتری و رفتاری او هستش.

در واقع می تونیم بگیم که تمام کسب و کارهایی که کالایی یا خدماتی رو به مشتری ها می فروشن، مثل کافی شاپ ها و رستوران ها، از نرم افزارهای CRM استفاده می کنن. و اساسا هم اون دسته از اعضای سازمان که با مشتری ها ارتباط دارن بیشتر از بقیه اعضا در تیم های دیگه از نرم افزار CRM استفاده می کنن.

مثلا تیم فروش و فروشنده ها از CRM برای ذخیره داده هایی مثل ارائه های فروش، تماس ها و ملاقات هایی داشتن ازش استفاده می کنن. بعدها از این داده های ذخیره و ثبت شده استفاده می کنن تا ارتباطی موثرتر و شخصی سازی شده با مشتری های خودشون داشته باشن.

پس حالا با توجه چیزی که از نرم افزار CRM متوجه شدیم، کسب و کارها چگونه از مدیریت ارتباط با مشتری استفاده می کنن؟

 

انتخاب یک نرم افزار CRM خوب از هر تصمیمی مهم تره، درنگ نکنید!

 

نرم افزار CRM رستوران چیست؟

سیستم CRM رستوران نرم افزاری هستش که رستوران ها و کافی شاپ ها از اون استفاده می کنن تا داده ها و اطلاعات مربوط به مشتریان رو جمع آوری کنن. با در دست داشتن این اطلاعات بعدها رستوران یا اون کافی شاپ می تونه خدمات شخصی سازی شده و کمپین های بازاریابی هدف گذاری شده برای مشتری هاشون بفرسته.

رستوران ها و کافی شاپ ها معمولا از نرم افزارهای سی آر ام برای جمع آوری اطلاعات مشتری های جدید استفاده می کنن:

  • اطلاعات تماس: معمولا این طلاعات زمانی ثبت می شن که مشتری عضو برنامه وفاداری می شه یا رزروی انجام می دهد.
  • تاریخچه ارتباط: سفارشات مشتری، رزروهای که انجام می دهند و تعاملی که با رستوران دارن در سیستم ثبت می شه.
  • علایق: علایقی که از مشتری ثبت می شن معمولا نشون می ده که مشتری آیا وگان هستش یا آلرژی داره یا ترجیحش ماده غذایی خاصی هست یا نه.
  • تاریخ های مهم: تاریخ های مهم هم تاریخ هایی مثل روز تولد، آخرین روزی که از رستوران سفارش گرفته یا اولین باری که وارد برنامه وفاداری شده هستن. و این تاریخ ها برای شخصی سازی کمپین ها و پیام ها به مشتری از ضروریات محسوب می شه.

برعکس CRM هایی که برای این صنعت طراحی نشدن، CRM برای رستوران ها طوری طراحی شده که می تونه با بقیه ابزارها و سیستم های رستوران ادغام شه. یعنی CRM رستوران می تونه اطلاعات رو از سیستم هایی مثل POS، برنامه وفاداری و سیستم رزرو دریافت و ارسال کنه.

اگر رستوران یا کافی شاپ شما از نرم افزار CRM دانا استفاده می کنه، می تونین اون رو با سیستم POS ادغام کنین. در نتیجه می تونین داده های CRM و POS رو با هم ترکیب کنین و دقت فروش و بازاریابی رو افزایش بدین و پروفایل دقیق تری از مشتری های جدید ایجاد کنین.

همچنین نرم افزار CRM یک سری آنالیزها هم انجام می دهد که شما می تونین از طریق اون ها رفتار مشتری رو زیر نظر داشته باشین و متریک های مهم رو بررسی کنین. با نرم افزار CRM رستوران می تونین رفتار مشتری رو قبل، حین و بعد از خرید از رستوران تجزیه و تحلیل کنین.

کسب و کارهایی مثل رستوران ها و کافی شاپ ها سال هاست که از این سیستم استفاده می کنن چون بهشون کمک می کنه نرخ تبدیل مشتری رو افزایش بدن و در نهایت فروششون هم افزایش پیدا کنه.

 

چرا رستوران و کافی شاپ شما به نرم افزار CRM نیاز دارد؟

استفاده از CRM رستوران نه تنها فرآیندهای رستوران و کافی شاپ شما رو راحت تر می کنه؛ بلکه عملکرد بخش های فروش و بازاریابی رو کارآمدتر می کنه و سرعت کار هم بیشتر می شه.

نرخ بازگشت سرمایه تون بیش از 8 برابر می شه و فروشتون تا 29% افزایش پیدا می کنه. همچنین نرخ تبدیل به 300% می رسه!

 

مزایای استفاده از CRM در رستوران و کافی شاپ ها

شما به عنوان مدیر رستوران یا کافی شاپ مسئولیت های زیادی رو هم باید بپذیرید. باید از رضایت مشتری مطمئن بشین و از سالم بودن غذا هم اطمینان حاصل کنین. برای این که بیشترین استفاده رو از زمان و منابع در دسترستون ببرین باید از نرم افزار CRM برای مدیریت ارتباط با مشتری استفاده کنین. نرم افزار CRM مزیت های زیادی رو برای رستوران به همراه داره که در ادامه به بررسی اون ها می پردازیم.

 

مزایای استفاده از CRM در رستوران و کافی شاپ ها

 

– بهتر داده های مشتری رو سازماندهی می کنین

رستوران ها و کافی شاپ ها به کمک نرم افزار CRM رستوران می تونن داده های مشتری رو در یک مکان خاص جمع آوری کنن و دسترسی به اون ها رو راحت تر کنن. علاوه بر این که اعضای مربوطه می تونن هر اطلاعاتی که به مشتری مربوط هست رو به صورت دستی وارد سیستم کنن، می تونن این فرآیند رو به صورت اتوماسیون انجام بدن.

در این صورت هم سرعت و دقت در ورود اطلاعات بالا می ره و هم هر وقت تیم به این اطلاعات احتیاج داشته باشه، بر اساس دسته بندی های صورت گرفته می تونه به اون اطلاعات دسترسی پیدا کنه.

 

– بهتر مشتری هاتون رو می شناسین

نرم افزار CRM علاوه بر این که بهتون کمک می کنه تا مشتری هاتون به صورت کلی رو بشناسین، بهتون این امکان رو می دهد تا با هر یک شخصا آشنا بشین و رفتار و داده های منحصر به فردی از اون ها داشته باشین. در نتیجه می تونین به اون ها تجربه شخصی سازی شده و ویژه خودشون ارائه بدین و در بحث بازاریابی و کمپین های تبلیغاتی هدفمند پیش برین.

 

– داده های مشتری در امان می مونن

برای هر کسب و کاری نشت اطلاعات مشتری ها خبر بسیار بدی محسوب می شه. اما با انتخاب نرم افزار سی آر ام درست و امن برای رستوران و کافی شاپ تون می تونین از گم شدن اطلاعات و سوءاستفاده جلوگیری کنین.

برای مثال نرم افزار CRM دانا از امن ترین و مطمئن ترین نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری برای رستوران هاست که دارای گواهی و مجوز امنیتی از افتا هست. این نرم افزار انقدر آزمون ها و تست های سخت رو با موفقیت پشت سر گذاشته که کسب و کارها می تونن با خیال راحت و بدون نگرانی از نرم افزار CRM دانا استفاده کنن.

 

– سرنخ های بیشتری رو شناسایی و تبدیل می کنه

با دنبال کردن رفتار مشتری و استفاده از داده های ارتباطات گذشته مشتری با رستوران، می تونین متوجه بشین کی بیشتر به غذای شما و خدمات رستورانتون علاقه نشون می دهد و چه طور می شه به این مشتری ها دست پیدا کرد. از این اطلاعات می تونین برای طراحی و اجرای کمپین های بازاریابی هدف گذاری شده یا استراتژی های فروش استفاده کنین و سرنخ های بالقوه رو به مشتری تبدیل کنین.

 

– تسک ها و فرآیندهای تکراری رو اتوماسیون کنین

نرم افزار CRM کارآمد اساسا تسک ها و فعالیت هایی که مربوط به مدیریت مشتری ها هستش رو به صورت خودکار انجام می دهد. در نتیجه رستوران می تونه در هزینه ها صرفه جویی کنه و زمان زیادی رو برای کارهای مهم تر به دست بیاره.

 

– برنامه وفاداری بهتری رو طراحی و اجرا می کنه

به کمک نرم افزار CRM رستوران می تونه به راحتی سفارشات مشتری رو دنبال کنه و به مشتری هایی که دائم سفارش می دهند، پیشنهاد ویژه و تخفیف بده. این نرم افزار بهتون این امکان رو می دهد تا مشتری ها رو بهتر بشناسین و برنامه های وفاداری بهتری رو طراحی کنین که به خوبی می تونن مشتری ها رو راضی نگه دارن و دوباره برای سفارش غذا یا نوشیدنی به سراغتون بیان.

 

– نرخ تبدیل مشتری رو افزایش بدین

یک رستوران یا کافی شاپ معمولی تقریبا نرخ تبدیل 30 % داره. یعنی به ازای هر مشتری که به رستوران میاد، 70 درصد اون ها احتمالا دیگه برای خوردن غذا به سراغ این رستوران ها نیان. ولی اگه نرم افزار CRM کارآمد داشته باشین می تونین این درصد رو به نفع خودتون تغییر بدین. با دنبال کردن و بررسی رفتار مشتری و علایقشون می تونین تجربه منحصر به فرد و سفارشات مد نظر اون ها رو آماده کنین و نرخ تبدیل مشتری رو افزایش بدین.

 

– فروش رستوران را افزایش بدین

نرم افزار CRM به رستوران شما کمک می کنه تا فروش رو افزایش بده و و وفاداری مشتری ها رو بیشتر کنه. چرا که به کمک این نرم افزار می تونین بهتر مشتری هاتون رو بفهمین. وقتی بدونین مشتری ها چی می خوان و چی نیاز دارن، بهتر هم در رسوندن پیام شخصی سازی شده موفق عمل می کنین. علاوه بر این با پیگیری و دنبال کردن ارتباط مشتری ها و بازخوردهایی که به شما می دهند، می تونین فرصت های فروش خوبی رو پیدا کنین.

 

– بیش فروشی و فروش مکمل را افزایش بدین

به کمک نرم افزار CRM برای رستوران شما می تونین بیش فروشی و فروش مکمل رو افزایش بدین و هر سری که مشتری به رستوران یا کافی شاپ شما میاد، سفارشات بیشتری به شما بده. مثلا می تونین بهشون پیشنهاد ویژه بدین که طوری که می خوان غذا براشون سرو بشه یا مثلا اگه دائم یه سفارش خاص داره، می تونین از همون نوع، سفارشی بهتر و با کیفیت تر بهشون پیشنهاد بدین.

 

استراتژی های CRM برای رستوران ها

تا الان فهمیدیم که نرم افزار CRM چه قدر می تونه به موفقیت رستوران و کافی شاپ شما کمک کنه. به هر حال مشتری هاتون و رضایتمندی اون ها باید مرکز توجه شما باشه و این برای کسب و کارتون امری ضروری هستش.

اما بهترین استراتژی های CRM برای رستوران و کافی شاپتون چیه؟

 

اما بهترین استراتژی های CRM برای رستوران و کافی شاپتون چیه؟

 

  1. دیتابیس مشتری ها رو بروز نگه دارین. مطمئن بشین که اطلاعات تماس مشتری ها دقیق ثبت شده و می تونین به راحتی به اون ها دسترسی پیدا کنین.
  2. علایق مشتری هاتون رو زیر نظر داشته باشین. این اطلاعات می تونه تجربه مشتری ها رو شخصی سازی کنه و از تجربه خوب اون ها در رستورانتون مطمئن بشه.
  3. از داده های مشتری برای دسته بندی بازاریابی تون استفاده کنین. وقتی بدونین مشتری هاتون چه کسانی هستن و علایقشون چیه، می تونین کمپین های بازاریابی هدف گذاری شده طراحی و اجرا کنین که بیشتر هم جوابگو اهداف فروش شما هستش.
  4. بازخورد گرفتن از مشتری رو آسون کنین. یعنی بستری رو فراهم کنین که مشتری به راحتی چه بازخورد مثبت چه منفی خودش رو به شما بگه. نظرسنجی از مشتری ها بگیرین و در فضای مجازی هم بستر رو برای اون ها فراهم کنین تا نظرشون رو بهتون بگن و شما نقاط قوت و نقاط ضعفتون رو بشناسین.
  5. خودتون رو بروز نگه دارین. ببینین در صنعت رستوران و کافی شاپ چه اتفاق هایی داره میفته و چه تکنولوژی های جدیدی در صنعت در حال گسترش هستش.

با دنبال کردن این تکنیک ها می تونین بهترین استراتژی CRM رو طراحی کنین که باعث می شه ارتباط قوی و طولانی مدت با مشتری هاتون برقرار کنین.

 

قبل از آشنایی با امکانات CRM های موجود، خریدت رو قطعی نکن!

 

نرم افزار CRM دانا سیستمی کارآمد برای افزایش فروش رستوران و کافی شاپ شما

 

داشبورد نرم افزار CRM دانا

 

نرم افزار CRM دانا از بهترین و محبوب ترین سیستم های سی آر ام در میان کسب و کارهای کوچک و بزرگ از جمله رستوران ها و کافی شاپ هاست که با قابلیت هایی که داره باعث افزایش نرخ تبدیل و همچنین فروش اون ها می شه.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری دانا طراحی ساده و واسط کاربری حرفه ای داره که باعث می شه به راحتی و به سادگی از اون استفاده کنین.

همچنین راه اندازی و شروع کار با نرم افزار سی آر ام دانا سریع هستش و در عرض چند دقیقه می تونین اون رو راه اندازی کنین.

به کمک ماژول تیکتینگ دانا می تونین سریعا پیگیر مشکلات مشتری ها بشین و رضایت مشتری ها و وفاداری اون رو افزایش بدین.

در نهایت هم نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری دانا برای زمان و امنیت مشتری های خودش ارزش زیادی قائل هستش؛ پس قابلیتی رو فراهم کرده تا تیم ها بتونن تسک ها و فرآیندهای تکراری رو به اون بسپارن و از خطا دوری کنن و در زمان خودشون صرفه جویی کنن.

برای امنیت اطلاعات مشتری ها هم رستوران ها و کافی شاپ ها با خیال راحتی می تونن از CRM دانا استفاده کنن؛ چرا که CRM دانا دارای گواهی و مجوز افتا هستش و امنیت اطلاعات مشتری ها تضمین شده هستش.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا