لوگو دانا پرداز
49258000 - 021

چگونه کارایی IT سازمان خود را افزایش دهیم؟

چگونه کارایی IT سازمان خود را افزایش دهیم؟

تحول دیجیتال و رشد قابل توجه دورکاری، روند استفاده از فناوری های متعدد رو در محل کار تسریع کرد. این شرایط چالش های مختلفی رو به دنبال داشت و ضرورت پیدا کردن راه حل ها رو افزایش داد. ارزیابی دقیق نیازهای فناوری اطلاعات و پیدا کردن کارکنان فنی ماهر، دو مورد از چالش های مهمیه که مدیریت فناوری اطلاعات با اون مواجه هستش.

همچنین در نظرسنجی انجام شده توسط نینجا وان، گزارش شده که 87 درصد از سازمان ها شاهد افزایش تعداد دستگاه های جدید در سال گذشته بودن. متاسفانه، خیلی از اونها به خوبی با این تغییر سازگار نشدن. خیلی از سازمان ها هنوز برای مدیریت معمول فناوری اطلاعات به فرآیندهای دستی متکی هستن و زمان و منابع زیادی رو صرف انجام این فرآیندها می کنن.

 

کارایی فناوری اطلاعات چیه؟

کارایی، به طور کلی به فرآیندهای جاری و تولید نگاه می کنه و بعدش به این توجه می کنه که چه چیزهای بیشتری رو می شه به دست آورد یا چطور می شه کارها رو با منابع موجود بهتر کرد. همچنین به نظر می رسه فناوری اطلاعات کیفیت نتیجه نهایی رو بهبود می بخشه.

بنابراین، کارایی IT اینه که سازمان شما چقدر موثر و کارآمد می تونه خدمات فناوری اطلاعات رو ارائه و در عین حال هزینه ها رو کاهش بده. کارایی فناوری اطلاعات روی ارائه بهینه ارزش فناوری اطلاعات به کسب و کارتون تمرکز می کنه و این کار رو به نحوی انجام میده تا به موفقیت کلی کسب و کارتون کمک کنه.

 

IT

 

چرا به کارایی فناوری اطلاعات نیاز داریم؟

کارایی IT در مواجهه با انواع چالش های تجاری خیلی ارزشمند هستش و پیدا کردن راه هایی برای افزایش کارایی فناوری اطلاعات سازمان شما نه تنها می تونه به کاهش مشکلات، بلکه به افزایش تولید و سودآوری هم کمک کنه.

هدف اینه که بهره وری نیروی کار خودتون رو از طریق کارایی فناوری اطلاعات بهبود و در عین حال هزینه ها رو کاهش بدین. دو راه برای افزایش کارایی فناوری اطلاعات کسب و کار اینه که مدیریت فناوری اطلاعات رو به شخص ثالثی برون سپاری کنین یا روی ابزارهایی برای تیم فناوری اطلاعات داخلی خودتون سرمایه گذاری کنین.

 

با نرم افزار ITSM دانا پرو
محکم و با اطمینان به سوی ITIL قدم بردارید

 

3 زمینه ای که می تونین کارایی IT خودتون رو افزایش بدین

کارایی IT یک اصطلاح گسترده هستش که می تونه به کل فناوری اطلاعات در کسب و کار شما اشاره کنه. از اونجایی که فناوری اطلاعات خیلی پیچیده هستش، زمانی که تصمیم می گیرین اول چه حوزه یا جنبه ای از فناوری خودتون رو بهبود بدین، خیلی راحت می تونین دچار سردرگمی بشین.

مدیریت اندپوینت یک حوزه مشترک در اکثر سازمان ها به حساب میاد که می تونه از افزایش کارایی IT سود ببره. بنابراین، اجازه بدین روی سه جنبه از مدیریت اندپوینت تمرکز کنیم که می تونه از تلاش های مرتبط با افزایش کارایی فناوری اطلاعات بهره مند بشه: مدیریت پچ، استقرار نرم افزار و راه اندازی دستگاه جدید.

 

3 زمینه ای که می تونین کارایی IT خودتون رو افزایش بدین

 

1. مدیریت پچ

اعمال به موقع پچ ها (وصله های امنیتی) بر روی نرم افزار و سیستم ها برای اطمینان از ایمنی در برابر تهدیدات سایبری و پشتیبانی اهمیت زیادی داره. مهاجمان همیشه به دنبال آسیب پذیری های جدید و شناسایی نشده ای هستن که فرصت دفاع رو به قربانی نمیده.

وقتی که یک آسیب پذیری فاش می شه و وصله امنیتی مناسب برای اون منتشر می شه، قبل از اینکه تهدیدات سایبری بتونن از این آسیب پذیری سواستفاده کنن، نصب و اعمال وصله ضروری هستش.

فرآیندهای پچینگ دستی می تونه خیلی پردردسر و کند باشه و سیستم ها رو در معرض حمله قرار بده. بنابراین، یکی از موثرترین راه ها برای بهینه سازی مدیریت وصله، خودکارسازی فرآیند استقرار و به کارگیری پچ ها هستش.

آزمایش پچ ها قبل از اعمال وصله ها هم می تونه مفید باشه. بنابراین، می تونین از نصب وصله ای که بیشتر از حل کردن مشکل، چالش های جدیدی رو ایجاد می کنه اجتناب کنین. توجه به ایمنی و امنیت سیستم ها در محیط IT شما، رسیدن به کارایی بیشتر فناوری اطلاعات رو میسر می کنه.

 

2. استقرار نرم افزار

استقرار نرم افزار در دستگاه های کاربر نهایی بخش مهمی از مدیریت اندپوینت به حساب میاد. متاسفانه، انجام این فرآیند ممکنه زمان زیادی رو از شما بگیره. بعضی از افراد گزارش دادن که بیشتر از 10 ساعت در ماه رو معمولا به استقرار نرم افزار اختصاص میدن.

می تونین با استفاده از ابزاری برای نظارت و مدیریت نرم افزارهای خودتون، خودکارسازی استقرار نرم افزار و مدیریت برنامه ها در مقیاس، کارایی IT رو در فرآیند استقرار نرم افزار افزایش بدین.

 

یکی از نرم افزارهای موثر در واحد IT نرم افزار ITSM هستش، برای اطلاعات بیشتر راجع به این نرم افزار به صفحه “ITSM چیست و چه کاربردی دارد” ما مراجعه کنید.

 

3. آماده سازی دستگاه جدید

افزایش مستمر دستگاه های سازمانی در چند سال گذشته باعث شده تا به راه حل های بهتری برای راه اندازی اولیه یا پیکربندی مجدد دست پیدا کنیم. اما با این وجود، خیلی از کسب و کارها راه حل ها یا استراتژی های قدیمی خودشون رو تغییر ندادن و همچنان زمان زیادی رو برای راه اندازی دستگاه جدید اختصاص میدن.

کشف خودکار دستگاه و نرم افزار به شما قابلیت کنترل رفتار اندپوینت رو میده؛ پیکربندی رو تسهیل می کنه و فرآیند نصب و نگهداری رو ساده تر و کارآمدتر می کنه.

 

تیم IT شما به یک راهکار مدرن ITSM نیاز داره
همین حالا اقدام کنید.

 

مزایای مشارکت با MSP برای کارایی IT

شرکت ها معمولا تیم های IT داخلی دارن که برای اطمینان از عملکرد بهینه محیط های فناوری اطلاعات سازمان ها اختصاص داده شدن. از طرف دیگه، SMBها معمولا منابع لازم برای مدیریت موثر فناوری خودشون رو در اختیار ندارن. اینجاست که MSPها می تونن به یک منبع فوق العاده تبدیل بشن.

خدمات فناوری اطلاعات مدیریت شده که توسط یک MSP ارائه می شه، روشی محبوب برای کسب و کارهایی به حساب میاد که فاقد کارکنان IT داخلی هستن تا اینطوری نیازهای فناوری سازمان خودشون رو برطرف کنن. یک MSP، فناوری اطلاعات پشتیبانی شبکه برون سپاری شده ای رو ارائه میده.

خدمات برون سپاری شده، این فرصت رو فراهم می کنه تا در عین حال که عملیات کوچک تری رو مدیریت می کنین، همون سطح از پشتیبانی رو دریافت کنین که در سازمان های بزرگ تر با تیم اختصاصی فناوری رایج هستش.

MSPها نظارت و مدیریت 24 ساعته و 7 روزه رو با بهره گیری از کارشناسان اختصاصی فناوری اطلاعات ارائه میدن. بنابراین، شما می دونین که محیط IT شما توسط افراد متخصص پشتیبانی می شه. علاوه بر این، رویکرد مدیریت فعال MSPها، به این معنیه که هزینه ها قابل پیش بینی هستن و در کل ریسک کمتری برای کسب و کار شما وجود داره.

 

دانا پرو چطور کارایی IT رو بهبود میده؟

دانا پرو یک پلتفرم مدیریت فناوری اطلاعات یکپارچه هستش که تا حد امکان روی بهینه سازی و موثر بودن مدیریت فناوری اطلاعات شما تاثیر می گذاره. این نرم افزار ITSM امکانات پیشرفته ای رو ارائه میده و براساس چارچوب محبوب ITIL کار می کنه.

دانا پرو تمام ابزارهایی که سازمان شما برای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات خودش نیاز داره رو فراهم می کنه و به صورت یکپارچه و متمرکز در اختیارتون قرار میده. دانا پرو به شما کمک می کنه تا فرآیندهای صحیح و بهروش های ITIL رو در سریع ترین زمان در سازمان خودتون پیاده سازی کنین.

 

داشبورد دانا پرو

 

1 دیدگاه دربارهٔ «چگونه کارایی IT سازمان خود را افزایش دهیم؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا