لوگو دانا پرداز
49258000 - 021

10 کاربرد نرم افزار مانیتورینگ شبکه

10 کاربرد نرم افزار مانیتورینگ شبکه | داناپرداز

داشتن شبکه ای در دسترس و عملیاتی در دنیای امروز برای هر کسب و کاری به یک چالش بزرگ تبدیل شده است. در زیر به 10 دلیل مهم برای استفاده از راهکارهای مانیتورینگ برای نظارت بر شبکه اشاره می کنیم.

1-همواره از وضعیت شبکه خود آگاه باشید

در صورت بروز هرگونه مشکل در شبکه با استفاده از امکاناتی مانند پیامک، ایمیل و … در یک نرم افزار مانیتورینگ از آن آگاه خواهید شد. بنابراین می توانید بسرعت آن را برطرف نمایید. بدون استفاده از نرم افزار مانیتورینگ شبکه باید برای شناسایی مشکلات شخصا بدنبال آنها بگردید و یا منتظر باشید تا یکی از کاربران آن را به شما گزارش کند.

 

2-مدیریت تغییرات

راهکار مانیتورینگ شبکه به شما اجازه می دهد تا بر روی مشکلات با دقت بیشتری متمرکز شوید. به عنوان مثال: اگر یک قطعه سخت افزاری دائما با مشکل مواجه می شود، شاید زمان جابجایی آن فرا رسیده است. همینطور اگر یک سرویس نرم افزاری دائما از دسترس خارج می شود، نیاز است تا نرم افزار مذکور مورد بررسی قرار گیرد و رفع عیب شود.

 

3-شناسایی مشکلات

در صورتی که یک وب سایت از دسترس خارج شود، بدون داشتن نرم افزار مانیتورینگ شاید متوجه نشوید که اشکال از وب سایت، وب سرور و یا نرم افزاری است که سایت بر روی ان اجرا شده است.

 

4-ارائه گزارش

گزارشات در نرم افزارهای مانیتورینگ به شما کمک می کنند تا از عملکرد سیستم مطلع باشید و بدانید چه قسمت هایی نیاز به بروزرسانی دارند و یا می بایست تعویض شوند.

 

5-رفع سریع مشکلات داخل شبکه

مسلما با ارسال اخطار از طریق نرم افزار مانیتورینگ، سریعتر می‌توانید مشکلات را برطرف کنید؛ همچنین در برخی موارد می توانید بصورت اتوماتیک سرویس نرم افزاری و یا سرور را مجددا راه اندازی کنید، یا یک Batch فایل اجرا کنید تا مشکل برطرف گردد.

نرم افزار مانیتورینگ شبکه بینا

ابزاری ضروری برای تیم IT سازمان

6-از عملکرد سیستم های امنیتی خود اطمینان حاصل کنید

با اینکه بسیاری از شرکت ها هزینه، زمان و منابع زیادی را به نرم افزارها و سخت افزارهای امنیتی اختصاص می دهند، بدون یک راهکار مانیتورینگ شبکه نمی توانند از عملکرد صحیح آنها مطمئن باشند. با استفاده از نرم افزار مانیتورینگ شبکه بینا می توانید شرایط و عملکرد نرم افزارها و سخت افزارهای سیستم های امنیتی خود را کنترل نمایید.

 

7-نرم افزارهای تحت وب خود را کنترل نمایید

بسیاری از سرویس هایی که شرکت شما به کاربران و مشتریان خود ارائه می دهند، web application هایی هستند که روی یک سرور در حال اجرا هستند. راهکار مانیتورینگ به شما اجازه می دهد تا به سرعت مشکلات وب سایت ها را شناسایی و قبل از نارضایتی مشتریانتان آنها را برطرف کنید.

 

8-حل مشکلات در هر زمان و مکان

امروزه می توانید به نرم افزار مانیتورینگ خود به آسانی و به شکل ریموت متصل شوید. این موضوع نه تنها کمک میکند تا با سرعت بیشتری به مشکلات رسیدگی نمایید، بلکه باعث کاهش هزینه های کسب و کار نیز می گردد.

 

9-اطمینان از در دسترس بودن تمامی دستگاه های داخل شبکه

نرم افزار مانیتورینگ شبکه باعث می شود تا دسترسی به تمامی سیستم های داخل شبکه به حداکثر ممکن برسد. زیرا به محض شناسایی یک مشکل آنرا از طریق اخطار برای شما ارسال می کند و به شما اجازه می دهد تا به سرعت آن را برطرف نمایید.

 

10-هزینه های کسب و کار خود را کم کنید

نرم افزارهای مانیتورینگ مانند بینا مشکلات را به سرعت شناسایی کرده و اخطارهای لازم را ارسال می‌کنند و قادرند بر مسائلی مانند بلاگ ها، سیستم های بکاپ، آنتی ویروس ها، هارد دیسک ها و دیگر دستگاه های داخل شبکه نظارت کنند. تمامی این موارد باعث کاهش هزینه ها در نگهداری سیستم های داخل شبکه شما خواهد شد.

پیمایش به بالا