لوگو دانا پرداز
49258000 - 021

سیستم فایلینگ املاک چیست و چه کمکی به مشاوران املاک میکند؟

سیستم فایلینگ املاک چیست؟

شغل مشاور املاک در صورتی می تونه به درآمدزایی بالا برسه که به صورت حرفه ای در اون فعالیت کنین. اگه یک سری نکات ضروری در خصوص بازاریابی و مشتری مداری رو در شغل مشاور املاک دنبال کنین، این احتمال کاملا وجود داره که به سطح درآمدی قابل توجهی برسین.

موفقیت در شغل مشاور املاک تا حد زیادی به نحوه تعامل شما با مشتریان بالقوه و درک نیاز اونها بستگی داره. هر چقدر بتونین مشتریان راضی‌ تری داشته باشین، شانس شما برای متمایز شدن در بازار و انجام معاملات بزرگ تر افزایش پیدا می کنه.

یکی از مواردی که برای موفقیت در شغل مشاور املاک ضروری هستش، سیستم فایلینگ کارآمده که به طور چشم گیری می تونه به شما کمک کنه.

 

منظور از فایل در شغل مشاور املاک چیه؟

فایل در واقع همون چیزی هستش که می تونه باعث تمایز شما با سایر مشاورین املاک بشه. یک مشاور املاک حرفه ای و خوب بدون برخورداری از فایل های مناسب نمی تونه به هدف خودش برسه و بعد از مدتی شکست می خوره.

در شغل مشاور املاک، به لیستی از املاک و مستغلات که برای انجام معاملات مختلف (خرید، فروش یا اجاره) به یک بنگاه املاک سپرده می شه، اصطلاحا فایل میگن. بنابراین، هر چقدر فایل یا همان لیست املاک و مستغلاتی که در اختیار دارین جذاب تر و نسبت به پیشنهاد سایر بنگاه ها متمایز باشه، شانس اینکه مشتری با شما معامله کند افزایش پیدا می کنه.

فایل های املاک و مستغلات معمولا متنوع و دسته بندی شده هستن و ویژگی های مختلفی را ارائه میدن که هر کدوم برای دسته ای از مشتریان جذابیت دارن. اگه با ویژگی های یک فایل خوب آشنایی نداشته باشین و همچنین نتونین فایل های خوبی رو به دست بیارین، به احتمال زیاد بعد از مدت کوتاهی شکست می خورین و باید شغلتون رو عوض کنین.

 

فایل در املاک

 

اما فایل خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشه؟

اولین نکته ای که خیلی مهمه بدونین اینه که فایل خوب لزوما ملکی با امکانات زیاد یا نوساز نیست، بلکه یک فایل خوب امکاناتی متناسب و گاهی بالاتر از قیمت تعیین شده رو ارائه میده. در واقع خیلی از مواقع، حتی اگه فایل شما تمام امکانات و ویژگی های موردنظر مشتری رو داشته باشه اما قیمتش بالاتر از عرف باشه، نمی تونین با مشتری به توافق برسین و عملا وقت خودتون رو هدر دادین.

اما در نقطه مقابل، فایلی که چند مورد از ویژگی ها و امکانات مورد نظر مشتری رو نداره اما در عوض قیمت جذابی رو ارائه میده، می تونه معامله رو نهایی کنه. مشاوران املاک حرفه ای علاوه بر اینکه همیشه به دنبال فایل های جذاب با قیمت متناسب هستن، نیازهای مشتریان خودشون رو به خوبی درک می کنن و فایل هایی متناسب با اون نیازها رو معرفی می کنن تا برای بستن معامله شانس بیشتری داشته باشن.

 

بیشتر بخوانید: وظایف اصلی یک مشاور املاک

فایل های اکسل و دفترچه و کاغذ رو دور بریز و از CRM تخصصی املاک دانا استفاده کن

 

مشاورین املاک چطور می تونن فایل به دست بیارن؟

فایل هایی که یک مشاور املاک می تونه به دست بیاره معمولا در چند دسته قرار می گیره. فایل های شخصی که مشاور املاک خودش اونها رو به دست میاره، فایل های اختصاصی دفتر املاک، فایل هایی که از طرف همکاران معرفی می شن و در نهایت فایل های عمومی که به صورت پکیج فروخته می شن یا از طریق پلتفرم های آنلاین اونها رو به دست میارن.

طبیعتا فایلی که مشاور املاک با پیگیری خودش به دست میاره، باارزش ترین فایلی هستش که در اختیار می تونه و شانس بالایی رو برای بستن معامله برای مشاور فراهم می کنه. در واقع این فایل ها بر اساس بازاریابی و نحوه فعالیت بنگاه در یک محله به دست میاد و می تونه وجه تمایز یا برگ برنده اون بنگاه در برابر بنگاه های رقیب باشه.

وقتی بازاریابی خوبی داشته باشین و بتونین فایل های جذابی رو به دست بیارین، ممکنه هر روز چند ده فایل جدید در اختیارتون قرار بگیره. طبیعتا بعد از گذشت چند روز، مدیریت این تعداد فایل چالش برانگیز می شه. برای اینکه بتونین از فایل های خودتون که ارزشمندترین منابع شما به حساب میان حداکثر بهره رو ببرین، باید از یک سیستم فایلینگ استفاده کنین.

یک سیستم فایلینگ می تونه فایل های با ارزش شما رو به شیوه ای کارآمد و اصولی سازمان دهی کنه تا در هر زمان بتونین با توجه به نیازهای اعلام شده توسط مشتری، بهترین فایل ها رو معرفی کنین.

 

سیستم فایلینگ املاک چیه؟

یکی از نرم افزارهای بسیار کاربردی در حوزه املاک، سیستم های فایلینگ (Listing) هستن که امکانات و قابلیت هایی رو به صورت یکپارچه و متمرکز در دسترس مشاورین املاک قرار میدن. هدف اصلی از توسعه این نرم افزارها، ارائه حجم زیادی از اطلاعات به صورت دسته بندی شده هستش تا مشاورین یک بنگاه املاک بتونن با فیلتر و جستجو کردن، خیلی سریع فایل های مورد نظر را پیدا و به مشتری هدف معرفی کنن.

نرم افزارهای فایلینگ به صورت محلی (نصبی) یا تحت وب ارائه می شن و با استفاده از قابلیت هایی که ارائه میدن می تونن امور روزانه یک بنگاه املاک رو تا حد چشم گیری سریع تر کنن.

 

سیستم فایلینگ

 

نرم افزار فایلینگ تحت وب

نرم افزارهای تحت وب از شیوه طراحی و توسعه مدرن تری نسبت به نرم افزارهای محلی بهره می برن و معمولا از قابلیت های فضای ابری برای ارائه بهترین عملکرد ممکن در هر ساعتی از شبانه روز استفاده می کنن. یک نرم افزار املاک تحت وب این امکان رو به شما میده تا با دستگاه های مختلف و بدون نیاز به کامپیوتر به فایل ها و اطلاعات ضروری خود دسترسی داشته باشین.

بنابراین، سرعت و راحتی دسترسی به یک نرم افزار فایلینگ تحت وب به مراتب بالاتر از نرم افزارهای نصبیه و از اونجایی که همه چیز بر روی زیرساخت های ابری و سرورهای قدرتمند اجرا می شه، نیازی نیست یک کامپیوتر یا لپ تاپ قوی داشته باشین و حتی با ارزون ترین و ساده ترین گوشی های هوشمند و تبلت ها هم می تونین از امکانات نرم افزار استفاده کنین.

 

بیشتر بخوانید: افزایش درآمد مشاور املاک با سیستم مشاور املاک

 

در رویداد بر مدار دانایی چه گذشت؟

راهکارهای نوین بازاریابی و فروش برای ورود به سال 1403

 

نرم افزار فایلینگ املاک چه مزایایی رو فراهم می کنه؟

بهره گیری از یک سیستم فایلینگ کارآمد به خودی خود مزایای زیادی داره و می تونه کارایی شما یا تیمتون رو افزایش بده. اگه از یک راهکار نرم افزاری مدرن برای سازماندهی فایل های املاک خودتون استفاده کنین، تاثیر مثبت این سیستم چندین برابر می شه و می تونین نتایج قابل توجهی رو تجربه کنین. در این بخش به چند مورد از مزایای استفاده از یک نرم افزار فایلینگ املاک اشاره می کنیم:

 

نرم افزار فایلینگ املاک چه مزایایی رو فراهم می کنه؟

 

1. صرفه جویی در زمان

در بنگاه های املاک قدیمی هنوز هم از روش های سنتی جمع آوری و نگهداری اطلاعات استفاده می شه. این روش شامل استفاده از نرم افزار ورد یا اکسل هستش و در حالت ضعیف تر اون، استفاده از دفتر یا فرم های چاپی برای ثبت مشخصات فایل ها.

این شیوه ها دارای انسجام لازم نیستن و خیلی زود به سمت بی نظمی سوق پیدا می کنن. در نتیجه، مشاورین املاک برای اینکه بتونن فایل های مناسبی را پیدا و به مشتریان هدف معرفی کنن باید وقت زیادی رو اختصاص بدن.

این در حالی هستش که استفاده از یک نرم افزار فایلینگ املاک قابلیت جستجوی سریع و خیلی راحت با فیلترگذاری یا کلیدواژه ها رو در اختیارتون قرار میده. این امر باعث می شه تا زمان لازم برای پیدا کردن فایل های با ارزش به طور محسوسی کاهش پیدا کنه.

 

بیشتر بخوانید: مشکلات اساسی یک مشاور املاک + راه حل

 

2. افزایش کارایی

وقتی از یک نرم افزار فایلینگ املاک استفاده می کنین، این قابلیت رو دارین تا اطلاعات رو با همکارانتون به اشتراک بگذارین یا سایر مشاورین املاک بنگاه درخواست ها و فایل های جدید رو ثبت کنن. اینطوری وقتی به هر دلیلی نتونستین چند روز به دفتر برین، کارهاتون عقب نمیفته و همه چیز طبق روال قبلی جلو میره.

همکارانتون می تونن در نرم افزار برای شما کامنت بگذارن و یا در خصوص موضوعی با اونها تعامل کنین. اطلاعات مشتریان در یک مکان واحد و یکپارچه ثبت می شه و هیچ چیزی فراموش نمی شه.

 

3. جمع آوری اطلاعات سریع تر

بازدیدهای اولیه املاک سپرده شده به بنگاه یکی از وقت گیرترین کارهایی هستش که مشاورین املاک باید به صورت روزانه به اون رسیدگی کنن. وقتی از یک راهکار نرم افزاری استفاده می کنین، تمام اطلاعات شامل عکس، ویدیو، مشخصات ملک و سایر موارد در خصوص هر فایل ثبت می شه و در صورت نیاز به بروزرسانی خیلی راحت می شه این کار رو انجام داد.

بنابراین، اطلاعاتی که در خصوص هر فایل در نرم افزار ثبت شده، معمولا آخرین اطلاعات موجوده و مشاورین بر اساس اون می تونن فایل ها رو به مشتریان بالقوه معرفی کنن.

 

4. ارزیابی عملکرد

فقط زمانی می تونین یک بیزینس موفق داشته باشین که بتونین نحوه عملکردتون رو ارزیابی کنین. چون در غیر این صورت قادر نیستین جوانب مختلف بیزینس خودتون رو بهبود بدین و در بلندمدت از بنگاه های رقیب شکست می خورین.

با استفاده از یک سیستم فایلینگ نرم افزاری، شما می تونین عملکرد خودتون رو در بازه های زمانی مختلف و به صورت کلی یا به تفکیک هر مشاور بررسی کنین. بنابراین، نتیجه عملکرد بیزینس شما در یک بازه زمانی مشخص به صورت کاملا ملموس قابل درک هستش. اگر نتایج ضعیف تر از چیزیه که انتظارش رو داشتین، می تونین شیوه کاری رو تغییر و کارایی رو افزایش بدین.

 

بیشتر بخوانید: 7 تکنیک برای بستن سریع تر معاملات با استفاده از سیستم مشاور املاک

 

آیا شما یک مشاور املاک هستید؟ اگر پاسخ مثبته پس به دستیار دانا نیاز داری

 

معرفی دستیار مشاور املاک دانا ملک

 

 

نرم افزار دانا ملک یک نرم افزار اختصاصی برای مشاورین املاک هستش که بر پایه نرم افزار CRM قدرتمند دانا طراحی شده و تمام امکانات لازم برای پوشش نیازهای آژانس ها، مشاورین و بنگاه های املاک رو ارائه میده. این نرم افزار با هدف اتوماسیون و افزایش سرعت انجام کارهای روزمره یک مشاور املاک حرفه ای طراحی شده.

انجام کارهایی مثل ثبت و مدیریت تقاضاهای خرید و اجاره، پیدا کردن هوشمند بهترین فایل ها طبق تقاضای مشتری، یادآوری تماس های پیگیری، ارائه پیشنهاد به مشتری، فایلینگ، بازدیدها و در نهایت نوشتن قرارداد با استفاده از این نرم افزار، امور لازم برای موفقیت یک بنگاه املاک در یک مسیر منظم و سازماندهی شده انجام می شن و مشاورین می تونین وقت خودشون رو برای انجام معاملات بزرگ تر اختصاص بدن.

اما دانا ملک چه قابلیت هایی رو در اختیار بنگاه های املاک قرار میده؟ در ادامه با چند مورد از ویژگی های مهم و پرکاربرد این نرم افزار آشنا می شیم.

 

دانا ملک چه قابلیت هایی رو در اختیار بنگاه های املاک قرار میده

 

– استفاده آسون، بدون نیاز به نصب

دانا ملک امکانات زیادی رو ارائه میده، اما تنوع امکانات و گزینه ها باعث نشده که نحوه استفاده از نرم افزار پیچیده و چالش برانگیز بشه. رابط کاربری نرم افزار خیلی ساده و مدرن طراحی شده و همچنین از اونجایی که دانا ملک روی بستر ابر میزبانی می شه، نیازی به نصب شدن نداره و می تونین در دستگاه های مختلف به اون دسترسی داشته باشین.

 

– مدیریت تعاملات با مشتری

به کمک نرم افزار دانا ملک، هیچ تماس یا قرار ملاقاتی فراموش نمی شه و همه چیز به موقع به شما یا سایر مشاورین املاک یادآوری می شه. شما می تونین برای مشتریان خودتون پیامک ارسال کنین یا پیام ها رو از طریق پیام رسان هایی مثال تلگرام و واتساپ برای اونها ارسال کنین.

مدیریت جلسات و قرار ملاقات ها خیلی ساده و بدون اینکه نگران تداخل زمانی بین اونها باشین قابل تنظیم هستن و اینطوری همیشه به موقع در جلسات حاضر می شین.

 

داشبورد دانا ملک

 

– مدیریت اطلاعات املاک

اطلاعات تمام ملک های تحت پوشش رو می شه به صورت دسته بندی شده در پایگاه داده دانا ملک ثبت کرد و همیشه به اونها دسترسی داشت. شما این قابلیت رو دارین تا تصاویر و نقشه گوگل هر ملک رو ثبت کنین، سوابق تماس های مشاورین با صاحب ملک رو بررسی کنین و مواردی که تمایل دارین رو به عنوان فایل های منتخب در وب سایت یا شبکه های اجتماعی خودتون منتشر کنین.

با این نرم افزار تمام تقاضاهای خرید و اجاره رو به صورت یکجا ثبت و مدیریت می کنین. قابلیت انطباق هوشمند در این نرم افزار به شما کمک می کنه تا بر اساس نیازهای هر مشتری، بهترین فایل ها رو ببینین و اونها رو به مشتریانتون پیشنهاد بدین.

 

مدیریت اطلاعات املاک

 

 

– اتوماسیون کارهای روزمره

یکی از مهم ترین قابلیت های نرم افزار دانا ملک، راهکار هوشمندی هستش که برای اتوماسیون کار مشاورین املاک ارائه میده. این قابلیت ها به مشاورین یا مدیر یک بنگاه املاک کمک می کنه تا فایل های املاک رو به صورت خودکار به مشاورین تخصیص بده، پیام های تبریک رو به صورت خودکار ارسال و ارتباط خوبش با مشتری ها رو حفظ کنه و زمان اتمام موعد اجاره رو به صورت خودکار به مشاور، موجر و مستاجر اطلاع بده.

با استفاده از یک راهکار نرم افزاری کارآمد مثل دانا ملک، بنگاه های املاک حرفه ای می تونن تا 40 درصد در زمان مشاورین خودشون صرفه جویی کنن و تا 35 درصد نرخ حفظ و نگهداری روابط ارزشمندشون با مشتریان قبلی رو بهبود بدن.

بر اساس تجربه، استفاده از این نرم افزار می تونه تا 50 درصد رضایت مشتریان رو افزایش بده و همچنین نرخ تبدیل تقاضای مشتری به یک معامله موفق را تا 300 درصد افزایش بده که قابل توجه هستش.

 

 

اتوماسیون کارها با دانا ملک

 

بیشتر بخوانید: با استفاده از نرم افزار مشاور املاک عملکرد مشاورین املاک خود را دو برابر کنید

8 دیدگاه دربارهٔ «سیستم فایلینگ املاک چیست و چه کمکی به مشاوران املاک میکند؟»

  1. حامد اسمعیلی

    فایلینگ املاک مهم ترین مسئله برای مشاوران املاکه
    خیلی مطلب خوبی بود ممنون از شما

    1. امیر علی محمودی

      سلام وقتتون بخیر باشه
      بله فایلینگ املاک جزو نیازهای اساسی یک مشاوره املاکه
      متشکرم بابت ثبت نظرتون

  2. مهرداد ثابتی

    سلام ممنون بابت مطلب خوبتون
    توی نرم افزار شما امکانش وجود داره که مشخصات فایل رو برا مشتری پیامک کنیم؟

    1. امیر علی محمودی

      سلام وقتتون بخیر باشه
      بله شما با ساخت الگوی پیام آماده در نزم افزار دانا ملک اطلاعات فایل رو برای مشتریانتون پیامک کنید

  3. امیرعلی زارع

    تشکر بابت توضیحات خوبتون
    فایلینگ املاک خیلی میتونه به مشاوران املاک و بنگاه ها کمک کنه تا مدیریت بهتری داشته باشند

    1. امیر علی محمودی

      سلام وقتتون بخیر باشه
      بله فایلینگ املاک کمک کننده خوبی برای بنگاه های املاک هستش

    1. امیر علی محمودی

      سلام وقتتون بخیر باشه
      – نیازهای خود را مشخص کنید: چه نوع اسنادی را باید ذخیره کنید؟ چه تعداد کاربر باید به سیستم دسترسی داشته باشند؟
      – بودجه خود را تعیین کنید: سیستم های دیجیتال فایلینگ املاک می توانند از نظر قیمتی بسیار متفاوت باشند.
      – ویژگی های مختلف سیستم ها را مقایسه کنید: به دنبال سیستمی باشید که ویژگی های مورد نیاز شما را ارائه دهد.
      – نظرات کاربران را بخوانید: ببینید سایر کاربران در مورد سیستم های مختلف چه می گویند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا